כשהפוסק סיפר לאדמו”ר זיכרונות מ”א’ צנטער” שחיפשו לרבי זצ”ל

בשמחת השבע ברכות לנישואי נכדו של האדמו"ר מבעלזא, השתתף הגאון רבי יצחק זילברשטיין • היום, לרגל הייארצייט של האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצ"ל נחשף על מה שוחח עם האדמו"ר
יוסף גרינבוים
כ"ב אב התשפ"ג / 08.08.2023 21:32

בחודש סיון האחרון חגגה חצר בעלזא את שמחת נישואי נכדו השמיני של האדמו”ר, בן לבנו הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח – החתן ישראל מנחם נחום רוקח, עם הכלה בתו של הגה”ח רבי אהרן בריף, ראש כולל באשדוד, בן הגה”ח רבי משה מאיר בריף זצ”ל מלונדון.

ביום ראשון אור לי”ח סיון, נערכה שמחת ‘שבע ברכות’ מרכזית, בראשות רבנים, אדמו”רים וראשי ישיבות, ובהם ראש הישיבה הגרב”ד פוברסקי, הגר”י אזרחי, הגר”מ זילבר.

גם הגר”י זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן וחבר ‘המועצת’ של ‘דגל’ הגיע והשתתף במשך דקות ארוכות.  תוך כדי השמחה גם שוחח עם האדמו”ר.

היום, לכבוד יום הייארצייט של האדמו”ר רבי אהרן מבעלזא זצ”ל – כ”א מנחם אב –  נחשף בקו ‘שיח יצחק’ על מה נסובה השיחה המיוחדת.

הגר”י סיפר בהתרגשות לאדמו”ר, כי הוא עוד זוכר בהיותו ילד קטן, בן תשע או עשר, כשהיה עובר ברחוב אחד העם בתל אביב, והיו יוצאים לחפש “א’ צנטער” – עשירי למנין עבור האדמו”ר רבי אהרן, כשהגיע אחרי השואה, וכל בני משפחתו והחסידות המפוארת נכחדה על ידי הנאצים – וכך הקים את הכל מחדש, בלי כלום, עד כדי כך שאפילו מניין להתפלל בביתו בתל אביב לא היה לפעמים, והיו צריכים לצאת ולחפש עשירי למניין.

הפוסק סיים את דבריו בהתרגשות, ואמר לאדמו”ר – תוך כדי שהוא מצביע על המוני החסידים הגודשים את הפרנצע’ס כיום: “מי היה מאמין אז, שיחלפו כמה עשרות שנים, ונראה חסידות מפוארת כל כך, מלאה בתורה, מלאה ביראת שמים, מלאה בחסידות, והכל בהנהגת הרבי שליט”א”.

האדמו”ר התרגש מאד לשמע הדברים, וניכר על פניו השמחה וההתרגשות המיוחדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות