הצלחה לביקור של פרוש: מולדובה מינתה פרויקטור ל’מבצע אומן’

נשיאת מולדובה החליטה למנות את ראש הסגל של ראש הממשלה, סרג'י דיאקונו, כמי שיתכלל את ההיערכות של ממשלת מולדובה, בתכנון העבודה בשדה התעופה ובגבולות - בכדי לייעל משמעותית את זמן הנסיעות והמעברים עם אוקראינה
נתן פרל
כ"א אב התשפ"ג / 08.08.2023 20:16

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, קיים ביקור מוצלח במולדובה, במסגרתו דן בהיערכות המעבר של חסידי ברסלב במדינה, בדרכם לחגוג את ראש השנה בציון של רבי נחמן בעיר אומן שבאוקראינה.

לביקור התלוו, בין היתר, ח”כ אליהו רביבו, סמנכ”לית אירו-אסיה במשרד החוץ סימונה הלפרין, שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון, ויו”ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה.

במסגרות הפגישות עם נשיאת מולדובה, מאיה סנדו, ועם שר החוץ וסגן ראש ממשלת מולדובה, ניקו פופסקו, עלתה בהרחבה ההיערכות לקראת נחיתת אלפי חסידי ברסלב בשדה התעופה בקישינב בימים שלפני ראש השנה, נסיעתם דרך מעברי הגבול הקרקעיים עם אוקראינה בדרכם לאומן, וחזרתם לישראל דרך קישינב.

השר פרוש הציג בפגישה את המסקנות שעלו בדיונים שנערכו עד כה בישראל והרעיונות שגובשו יחד עם משרד החוץ – ופירט את הנדרש בכדי לאפשר את יישומם.

ח”כ אליהו רביבו הרחיב על הצרכים של החסידים הטסים לאומן ועל הדרכים להקל את השעות הרבות מהיציאה מישראל ועד ההגעה לציון של רבי נחמן.

בסיכום הדיונים הוחלט על ידי נשיאת מולדובה למנות את ראש הסגל של ראש הממשלה, סרג’י דיאקונו, כמי שיתכלל את ההיערכות של ממשלת מולדובה על כל ההיבטים הממשלתיים בתכנון העבודה בשדה התעופה ובגבולות.

בתום הפגישות, התקיימה פגישת עבודה ראשונה במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות השר מאיר פרוש, ח”כ רביבו ונחמן בנשעיה. מטעם ממשלת מולדובה השתתפו ראש הסגל של רה”מ ונציגים בכירים מטעם משרד התחבורה, המשטרה, משמר הגבול ושדה התעופה.

בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיעמוד בקשר שוטף ויקדם את הסיכומים.

מיד לאחר הפגישה קיימה המשלחת הישראלית, המטפלת בהיערכות לנסיעה לאומן, סיור עבודה בשטח שדה התעופה, יחד עם מנהל שדה התעופה, קונסטנטין וזיאן, ומנהל משמר הגבול, רוסיאן ואסילוי, בכדי לבחון בשטח את ההצעות שעלו – בכדי לייעל משמעותית את זמן הנסיעות והמעברים.

על פי הערכות צפויים אלפי חסידים הנוסעים לאומן לעבור השנה דרך שדה התעופה בקישינב, ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדיניות הגבולות את אוקראינה, משם צפויים להגיע אלפים נוספים.

יש לציין כי במקביל לעבודה במדינות הגבולות, יש מאמץ דיפלומטי משמעותי בהובלת משרד החוץ מול הרשויות באוקראינה, בכדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לעיר אומן, למרות מצב המלחמה במדינה.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “אנחנו חותמים ביקור קצר אך משמעותי במולדובה, שצפויה להיות שער הכניסה המרכזי למבקשים להסתופף בצילו של רבי נחמן מברסלב זיע”א באומן לראש השנה. הצלחנו לסכם על הקמת צוותי עבודה יעילים ובעזרת ה’ נוכל לקדם שיפורים במעבר החסידים לאוקראינה”.

ח”כ אליהו רביבו, הרואה עצמו חסיד ברסלב: “מפגישותינו עם גורמי הממשל הבכירים במולדובה והצוותים המקצועיים בשטח – אני נכון לומר שקיים רצון אמיתי לעבוד בשיתוף פעולה ולסייע לרבבות ישראלים בדרכם לקברו של רבינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות