“תקשיב טוב, יש לך חוב 400,000”: כך נסחט בעל וילות אירוח בצפת

המלחמה בפרוטקשן: שוטרי מחוז צפון עצרו את יוסף חוסיין הייב, בן 32, תושב הכפר טובא זנגריה, החשוד בניסיון סחיטת דמי חסות בגובה 900,000 ש״ח מבעלי עסקים • אלה ההודעות ששלח להם
חיים טוויל
כ"א אב התשפ"ג / 08.08.2023 20:03

כחלק מהמאבק של המשטרה בגביית דמי חסות עצרו שוטרים את יוסף חוסיין הייב, בן 32, תושב הכפר טובא זנגריה – לאחר שנחשד כי ניסה לסחוט באמצעות איומים שני בעלי עסקים בצפון ודרש מהם לשלם מאות אלפי שקלים, אחרת יפגע בהם ובבני משפחותיהם.

המעצר בוצע לאחר שהתקבלו תלונות לפיהן אנשי עסקים קיבלו פניה באמצעות הוואטסאפ לשלם דמי חסות – מאות אלפי שקלים, אחרת יפגעו.

▪️ במקרה אחד, איש עסקים שבבעלותו וילות אירוח בשכונת נוף כנרת בעיר צפת קיבל דרישה באמצעות הוואטסאפ לשלם 400 אלף ש”ח אחרת יפגע. ״תקשיב… אתה על הכבנת (הכוונת) יודעים כמה יש לך בתים וכמה כסף, תקשיב טוב מאד אם תדבר למשו (למישהו) אתה והאבנות (והבנות) שלך הלכתם והבתים ילכו…. מהאיום יש לך חוב  400,000….״, נאמר בהודעה.

▪️ במקרה אחר, מנהל בית עסק להמרת כספים (צ׳אנג׳) באיזור הכפר בוקעטה נדרש באיומים לשלם חצי מליון ש”ח, אחרת יפגע.

״… יש לך עד יום שישי עוד יומים להביא 500,000… יש לך עד היום בערב בשעה 07:30 לשלוח הודעה כי אתה מוכן, הבנת אידיוט…. איתך טובא אל תשחק… תזהר… אתה רוצה שנתחיל באלימות…״

עם קבלת התלונות נפתחה חקירה במהלכה הצליחו להתחקות חוקרי המחוז הצפוני אחר זהות החשוד – שנעצר. לאחר חקירה מאומצת נאספו די ראיות נגד החשוד שהובילו להגשת הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז צפון.

מעצרו של החשוד הוארך ובהתאם להצהרת התובע שהוגשה עלי ידי חוקרי מחוז צפון, בכוונת פרקליטות מחוז צפון להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

“משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים, לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מיד למשטרה! הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום או הציות לאותו עבריין לא מבטיח דבר ואף מעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כנגד אותו קורבן וקורבנות נוספים”, נאמר בהודעת המשטרה.

“משטרת מחוז צפון מפעילה את כל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להילחם בתופעה ותעשה ככל הנדרש כדי להבטיח את שלום המתלוננים, לעצור את העבריינים ולהובילם באזיקים אל בית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות