לפני שנמלט: ראש ארגון פשיעה שסחט מליוני ש”ח נעצר בנתב”ג

איסמעיל ג'רושי נעצר במסגרת פרשה של עבירות סחיטה באיומים כלפי קבלן, תושב הדרום, שלפי החשד נסחט לאורך השנים במיליוני שקלים • בפרשה נעצרו עוד שבעה חשודים • חלק מהסוחטים נתפסו 'על חם' כשסחטו את הקבלן באיזור תעשיה
חיים טוויל
כ"א אב התשפ"ג / 08.08.2023 13:46

ראש ארגון הפשע איסמעיל ג’רושי, החשוד כי סחט באיומים קבלן מדרום הארץ במיליוני שקלים. נעצר בנמל התעופה בן גוריון, רגע לפני שנמלט מהארץ.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

במסגרת הפרשה נעצרו עוד שבעה חשודים.

היחידה המרכזית במרחב לכיש של המחוז הדרומי, ניהלה לאורך השבועות האחרונים חקירה סמויה שהתנהלה עד כה תחת צו איסור פרסום, לאחר שהתקבל מידע אודות קבלן תושב הדרום, שלפי החשד נסחט במשך שנים על ידי עבריינים המשתייכים לארגון פשיעה ממרכז הארץ, במהלכן הופעלו כלפיו אמצעי לחץ שונים, תוך דרישה להעביר לידיהם מיליוני שקלים במצטבר.

במהלך פעילות סמויה של הבלשים, הם הבחינו בניסיון סחיטה נוסף כלפי הקורבן על ידי ארבעה חשודים, שלקחו אותו מביתו לאזור תעשייה סמוך לעיר אשדוד כדי לסחוט ממנו סכום כסף, תוך תקיפה ואיומים, ובשלב זה ניתנה הפקודה לביצוע המעצר “על חם”, במטרה להגן על הקבלן.

עד כה, נעצרו שמונה חשודים, בני 40-30 מהמרכז ומהדרום – בהם גם ראש ארגון הפשיעה, שנעצר רגע לפני שיצא מהארץ – בחשד לעבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע, תקיפה חמורה ועבירות נוספות.

בחיפוש שנערך אתמול בביתו של אחד החשודים, תושב העיר אשדוד, נתפס כסף מזומן ומטבע זר על סך כמאה אלף שקלים, שלפי החשד מקורם בעבירות סחיטה, אקדח ‘אייר סופט’ שלפי החשד מוחזק בניגוד לחוק ורכב.

מעצרם של כלל החשודים הוארך בבית המשפט, והיום יובא החשוד השמיני שנעצר אתמול באשדוד, לדיון בעניינו.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, “אנחנו במסר ברור של מדיניות בלתי מתפשרת נגד כל מי שמבצע או ינסה לבצע סחיטות באיומים במחוז הדרום. זאת בכדי להגן על כל אזרח בדרום שחש מאויים בכל דרך או ניסיון לפגוע בפרנסתו או נכסיו. אנחנו קוראים לציבור ומעודדים דיווח על אירועים מסוג זה, נטפל ביד קשה ובמלוא החומרה להבאת העבריינים לדין. אני רוצה לשבח את שוטרי ומפקדי מרחב לכיש על הפעילות האינטנסיבית שהביאה למעצר החשודים אנחנו נמשיך לבצע את כלל המאמצים בכדי להביא את החשודים לדין.”

מפקד ימ”ר לכיש, סנ”צ דורון אלוני, “עבירות סחיטה באיומים, הנן מהחמורות שנמצאות בראש סדר העדיפויות של המחוז הדרומי ומרחב לכיש, וזאת לאור השפעתן הישירה על ביטחונם האישי והכלכלי של האזרחים הנורמטיביים. לרוב מדובר בעבירות בהן נדרשת המשטרה ליצירתיות ופעילות סמויה, חכמה והתקפית לאור הקושי בשיתוף הפעולה עם הקורבנות, וכך פעלנו גם במקרה זה, והצלחנו לאסוף את הראיות הנדרשות תוך מעצר החשודים על חם בזמן עבירות הסחיטה והתקיפה, ונפעל נגדם בכל האמצעים בכדי להביא אותם לדין.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המשטרה עשתה את שלה
    08/08/2023 17:06
    יעקב
  1. מקווה שבית המשפט יכניס אותו להמון שנים בכלא