בית המחבל שרצח את האחים יניב נהרס. מה כתבו ההורים ללוחמים?

הלוחמים פעלו במחנה הפליטים עסכר להריסת ביתו של עבד אל-פתח חרושה, שרצח את האחים הלל ויגל יניב הי"ד בחווארה • הוריהם, אסתי ושלום יניב, כתבו ללוחמים שהרסו את בית המחבל: "כאב הגעגוע לא ירפה. ענישה יש כאן. הרתעה יש כאן. ומבחינתנו גם נקמה"
חיים טוויל
כ"א אב התשפ"ג / 08.08.2023 09:42

כוחות צה”ל ומג”ב הרסו הלילה (שלישי) במחנה הפליטים עסכר בשכם, את בית המחבל עבד אלפתאח ח’רושה – שביצע ב-26 בפברואר את פיגוע הירי בכפר חווארה, בו נרצחו האחים סמל-ראשון הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב הי”ד.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

במהלך הפעילות, התפתחו מספר הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים, הבערת צמיגים, השלכת מטענים וירי לעבר הלוחמים – שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, אין נפגעים לכוחותינו.

ההורים אסתי ושלום יניב כתבו ללוחמים שהרסו את בית המחבל מכתב מיוחד: “לוחמי יהלום היקרים, לפני כמעט חצי שנה רצח בו עוולה את שני בנינו היקרים, לוחמי צה”ל בהווה ובעתיד באירוע טרור נפשע. הלל ויגל נרצחו בשל היותם יהודים. אך ורק בשל היותם יהודים החיים בארץ ישראל.

אנו איננו בגלות – בארץ ישראל קם העם היהודי ועומד על גורלו – מחזיר מלחמה שערה לאויביו. אתם נבחרתם להשיב את כבוד הבנים. את כבודם של ישראל. את גאוותנו הלאומית. בהריסת הבית ילדינו לא ישובו. כאב הגעגוע לא ירפה. החסר לא יקטן.

אבל בהריסת הבית נדע כי יש דין ויש דיין. ובעיקר ידעו המנוולים הקמים עלינו כי ישלמו מחיר יקר על מעשיהם הנפשעים יבואו הם על חשבונם. ותדע הסביבה כולה כי כל המרים יד על יהודי בארץ ישראל – ידו תינדע, ביתו ייהרס. והוא בן מוות.

ענישה יש כאן. הרתעה יש כאן. ומבחינתנו גם נקמה. רצון להשיב מידה תחת מידה כחלק מאמירה – “אנחנו כאן ולעולם ולא עוד!”. לעולם לא נלך מארץ ישראל. חזרנו על מנת להפריח את הארץ הזאת, ואת המדינה הזאת.

חזרנו לשכם כדי לכרות ברית מחודשת בין השבטים כולם. ברית אהבה ומחוייבות וברית בינו ובין אבינו שבשמיים.

אתם זוכים היום להיות הזרוע הארוכה והמבצעת של השבת גאוותם של ישראל. ‘אל נקמות אל נקמות הופיע הנשא שופט הארץ השב גמול על גאים’.

בתודה עצומה, אסתי ושלום, רחל צור וקמה יניב – בשם המשפחות המורחבות ובשמם של הלל ויגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות