המפכ”ל שבתאי מטנף: “לממשלות היה נוח לא להתעמת עם החרדים”

יעקב שבתאי הגיש את סיכום תשובתו לוועדת החקירה לאסון מירון • "ההתייחסות לא הייתה לממשלה מסוימת או לאירוע מסוים. הצבעתי בסיכומיי בפני הוועדה על הכשל המדינתי המתמשך בטיפול בהסדרת תשתיות הר מירון,
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ג / 07.08.2023 21:18

המפכ”ל קובי שבתאי הגיש את סיכומיו לוועדת החקירה לאסון מירון.

לפי דיווח של משה שטיינמץ הערב (שני) ב’כאן חדשות’, המפכ”ל טען בתשובתו למכתב האזהרה שקיבל מהוועדה, וכתב: “במשך שנים היה נוח לממשלות ישראל לא להתעמת עם מגזר רב כוח והשפעה בממשלה – כאשר היה ניסיון בתקופה קצרה שבה נציגי המגזר החרדי לא היה חברים בממשלה, הוא סוכל לאחר מכן”.

לפי שבתאי, ההתמקדות באירוע עצמו ולא למציאות שאפשרה אותו, מייחסת אחריות למי שפעלו למנוע את האסון ומתעלמת ממי “שבמשך שנים לא עשו דבר, וחמור מכך – סיכלו ניסיונות לעשות דבר”.

הוא הוסיף: “הוועדה מוצאת עצמה ‘נשאבת’ בעל כורחה למכניזם של האירוע הטראומטי, ואגב כך עלולה להחמיץ את מחולליו ושורשיו היסודיים”.

תגובת המפכ”ל: “ההתייחסות לא הייתה לממשלה מסוימת או לאירוע מסוים. הצבעתי בסיכומיי בפני הוועדה על הכשל המדינתי המתמשך בטיפול בהסדרת תשתיות הר מירון, ובעובדה שהמשטרה פעלה כמיטב יכולתה לאורך שנים במציאות נתונה ומורכבת. אני סבור כי יש לזהות ולטפל בגורמי השורש שהובילו למציאות זו, וזאת כדי להבטיח שאסון נוסף לא יתרחש, לא במירון ולא באירועים המוניים אחרים”.

ועדת החקירה לאסון מירון הודיעה בסוף חודש מאי כי תסיים את שלב העדויות ותחל את שלב הסיכומים.

18 המוזהרים נדרשו להגיש סיכומים בכתב עד 21 ביולי. בתחילת חודש ספטמבר תאפשר הוועדה לפרקליטי המוזהרים להשמיע סיכומים בעל פה במשך ארבעה ימי דיונים, ולאחר מכן תתחיל בכתיבת הדוח הסופי.

שלב כתיבת הדוח צפוי לארוך מספר חודשים, ייתכן כי עד סוף השנה תסיים ועדת החקירה את מלאכתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות