למה אוקראינה הטילה סנקציות על המיליארדר מיכאל מירילשוילי

לפי דיווח ב'זמן ישראל', אוקראינה מאשימה את מירילשוילי, שהונו מוערך בלמעלה מ-2 מיליארד שקל, בתמיכה בתקיפה הרוסית ומסתמכת על דיווחי הרשות למלחמה בשחיתות • ההחלטה התקבלה בפברואר • סביבת מירילשוילי: "הנסיבות במסגרתן נכנס שמו לרשימה מעלות סימני שאלה רבים"
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ג / 07.08.2023 21:07

ממשלת אוקראינה הטילה בחודש פברואר השנה סנקציות על המליארדר מיכאל מירילשוילי, הנחשב מקורב לאישים פוליטיים בישראל, ובהם גם אריה דרעי, בנימין נתניהו,  זאב אלקין, יולי אדלשטיין, ואביגדור ליברמן.

לפי דיווח של אבנר הופשטיין באתר ‘זמן ישראל’, ממסמכים שהגיעו לידי האתר עולה, כי אוקראינה אף קוראת לממשלות נוספות להצטרף אליה בסנקציות על המיליארדר.

במסמכים שפרסמה ממשלת אוקראינה בחודש פברואר האחרון נאמר: “זוהי קריאה לממשלות העולם להטיל סנקציות נגד אדם זה בשל תמיכתו במלחמה ברוסיה נגד אוקראינה”.

באתר של ממשלת אוקראינה המוקדש לרשימת החברות והאנשים שעליהם הוטלו סנקציות, נכתב כי מירילשוילי נוסף לרשימה בצו של הנשיא, וולודימיר זלנסקי.

בנוסף, כך לפי הדיווח ב’זמן ישראל’, הסנקציות נגד מירילשוילי מתבססות על דיווחי הרשות למלחמה בשחיתות של אוקראינה ושל המועצה לביטחון לאומי במדינה. ממשלת אוקראינה לא מפרטת את טיב חשדותיה או טענותיה.

הונו של מירילשוילי הוערך באוגוסט 2020 ב-2.2 מיליארד שקל. בנו, יצחק, הוא הבעלים של ערוץ 14.

מירילשוילי לא הגיב לפניות ‘זמן ישראל’, אך בסביבתו של מירילשוילי אישרו את נכונות הפרטים, אולם טענו כי מדובר ברדיפה וכי הסנקציות הינן חסרות חשיבות.

מקורב של מירילשוילי אמר בשיחה עם זמן ישראל כי “ברשימת הסנקציות האוקראיניות יש למעלה מ-16 אלף אנשים וחברות, רובם הגדול נטולי כל קשר לרוסיה או למלחמה. בסנקציות האוקראיניות כלולות, בין היתר, חברות כמו יוניליבר ואנשי עסקים אמריקאים שמעולם לא קיימו כל קשר עסקי עם רוסיה, ונכללו ברשימת הסנקציות אך ורק בשל העובדה שיש להם שם משפחה רוסי”.

המקורב הוסיף: “הנסיבות במסגרתן נכנס שמו של מיכאל לרשימה זו מעלות סימני שאלה רבים. אחת הנסיבות המרכזיות היא העובדה שזה קרה כשנה לאחר שהחלה המלחמה, ואחרי שבאתרים באוקראינה צץ קמפיין ממומן (!) נגדו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות