מבצע אומן: השר פרוש מתאם מול מולדובה את המעבר של הברסלבים

שר ירושלים ומסורת ישראל, מלווה ביו"ר מזכירות חסידי ברסלב, הגיע לביקור עבודה במולדובה, כדי לדון בהיערכות לקראת המעבר של חסידי ברסלב בדרכם לאומן לקראת ראש השנה • סייר בנמל קישינב ונפגש עם ראשי מערך הגבולות עם אוקראינה
נתן פרל
כ' אב התשפ"ג / 07.08.2023 20:08

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, החל היום (שני) ביקור עבודה במולדובה בכדי לדון בהיערכות לקראת המעבר של  חסידי ברסלב, בדרכם לחגוג את ראש השנה בציון רבי נחמן באומן שבאוקראינה.

השר פרוש סייר יחד עם יו”ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, בשדה התעופה בקישינב והם סקרו את האפשרויות להגדלת הקיבולת וכוח האדם בכדי לאפשר מעבר של עוד אלפי חסידים דרך מולדובה.

המשלחת בראשות השר פרוש נפגשה עם בכירי מערך הגבולות עם אוקראינה ומנהלי שדה התעופה בקישינב, בכדי להציג פתרונות שיאפשרו הקלה על נסיעת החסידים משדה התעופה לגבול – והנסיעה חזרה מהגבול לשדה התעופה, תוך מניעת תקלות וחיכוכים שנובעים מחוסר היערכות מתאימה.

בפגישה עלו שורה של הצעות לייעול מערך הסעת ההמונים וניהול הקהל במקום.

נציגים מהרשויות במולדובה הביעו בפגישה את רצונם בשיתוף הפעולה עם ישראל, ואמרו כי הם מקבלים בברכה את חסידי ברסלב הנוסעים דרך המדינה לאומן.

סוכם על בחינת מכלול האפשרויות והמשך קשר שוטף.

מחר יצטרף השר פרוש לפגישות של שר החוץ אלי כהן עם נשיאת מולדובה, ראש הממשלה, שר החוץ, ובכירים אחרים, עמם ידונו בין היתר על הקלת המעבר לאומן.

השר פרוש יציג בפני ראשי השלטונות במולדובה את התוכנית שהחל לגבש, יחד עם יו”ר מזכירות חסידי ברסלב.

על פי הערכות, צפויים אלפים מהחסידים הנוסעים לאומן לעבור השנה דרך שדה התעופה בקישינב – ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדיניות הגבולות עם אוקראינה, משם צפויים להגיע חסידים נוספים.

במקביל לתיאומים מול המדינות הגבולות עם אוקראינה, יש מאמץ דיפלומטי משמעותי מול הרשויות בקייב, בכדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לאומן, למרות מצב המלחמה.

השר פרוש: “מפגישותנו עם הגורמים הרלוונטיים בשטח אנחנו מגלים נכונות לעבוד בשיתוף פעולה ולגבש יחד מתווה יעיל וישים להקלה על מסעם של חסידי ברסלב בדרך לציון הקדוש בראש השנה”.

יו”ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה: “אנו מגבשים יחד עם אנשי המקצוע פתרונות להקל על הגעתם של רבבות החסידים לאומן. מולדובה, כמדינת גבול מרכזית עם אוקראינה, יכולה לשמש כמעבר מרכזי לאלפים ואנו מתכוונים לעבוד בשיתוף עם הרשויות להסדיר את דרכי הנסיעה משדה התעופה לגבול וחזרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות