פלסטינים-אמריקנים מעזה יוכלו להמריא מנתב”ג. ומתי הפטור מויזה?

הפיילוט שבמסגרתו פלסטינים עם אזרחות אמריקנית טסים מישראל מתרחב: גם תושבי עזה יוכלו להמריא מנתב"ג • האחראי על הפטור מוויזה מטעם ישראל: מחודש נובמבר ישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזה
חרדים 10
כ' אב התשפ"ג / 07.08.2023 15:24

כחלק מקידום תוכנית הפטור מוויזה לארה”ב: ישראל מתכננת להסיר מגבלות על פלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית שמתגוררים ברצועת עזה, .

גיל ברינגר, הפרויקטור מטעם ישראל על תוכנית הפטור מוויזה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מספר האמריקנים-פלסטינים המתגוררים ברצועה הוא בין 100 ל-130 איש. גורמים אמריקנים העריכו את המספר בכמה מאות, ולפי ברינגר הפער בין ההערכות קשור בכך שלא כל אמריקני שנחשב כתושב עזה אכן גר שם בפועל.

לדבריו, כחלק מהפיילוט תושבי עזה שקיבלו אישור ביטחוני מישראל, יכלו לנסוע בשאטלים ליו”ש, לחצות לירדן ולהמשיך משם למדינה הזרה שאליה יחפצו להגיע.

הוא ציין כי בשבועיים הראשונים של הפיילוט, כ-2,500 פלסטינים אמריקנים טסו דרך ישראל ומספר דומה יצא ונכנס מיו”ש.

השלב החדש, שייצא אל הפועל אחרי לחץ אמריקני, יאפשר להם לקבל אשרה מיוחדת שבמסגרתה יוכלו להיכנס לישראל ולעלות על טיסה מנתב”ג. השלב הזה יחל לא יאוחר מ-15 בספטמבר.

כחלק מהפיילוט, ישראל מאפשרת לפלסטינים אמריקנים להגיע מחו”ל לקרוביהם, לביקור למשך של עד 90 יום.

ברינגר העריך בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, כי ישראל תעמוד בכל התנאים האמריקניים עד תאריך היעד – 30 בספטמבר, וכך כבר מנובמבר לא יהיה צורך עוד בוויזה לארצות הברית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות