טלי גוטליב במתקפה: ‘ממה בג”ץ מפחד? לועג לאינטליגנציה שלנו’

חברת הכנסת טלי גוטליב שוחחה עם ינון מגל וחיים לוינסון על המתיחות בין הקואליציה לבג"ץ: "חבל שצריך להגיע למצב בו בג"ץ משחק איתנו משחקי כוחות כאילו אנחנו בגן ילדים" • "ממתי בג"ץ דן על חוק תיאורטי ועוד מעביר אותו ל־11 שופטים? די ללעוג לאינטליגנציה של כולנו"
חרדים 10
כ' אב התשפ"ג / 07.08.2023 12:20

חברת הכנסת טלי גוטליב שוחחה היום (שני) עם ינון מגל וחיים לוינסון ברדיו 103fm על הרפורמה המשפטית, והצדיקה את השר יריב לוין אשר הצהיר על רצונו להמשיך עם החקיקה החל משינוי הוועדה למינוי השופטים.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

“אני חושבת שהימין צריך למשול ולספק תמונות ניצחון לקבוצת הבוחרים שלו”, הדגישה גוטליב. “יריב לוין, ברוב חוכמתו, כמי שמכיר את מערכת המשפט, צדק שצריך לרסן את כוחו של בג”ץ בחקיקה – חבל שצריך להגיע למצב בו בג”ץ משחק איתנו משחקי כוחות כאילו אנחנו בגן ילדים”.

היא הוסיפה: “אני אמרתי מהיום הראשון שבג”ץ שפועל בחוסר סמכות – פסק הדין שלו בטל בעיקרו. לי יש שכל והיגיון בריא, אני מכירה את החוק ויודעת שלבג”ץ אין סמכות להתערב בחקיקה של חוקי יסוד. אהרון ברק אמר שאין לגעת בהם, אז אם אין לגעת – שלא ייגעו. אם בג”ץ יתערב בחקיקה של חוקי יסוד, אני טלי גוטליב אומרת בפה מלא שזה פסק דין משולל כל סמכות ואני אינני מתכוונת לכבד אותו”.

חברת הכנסת ציינה: “מפני שבהרב מיארה אומרת שאין בכוונתה להכריז על נתניהו נבצר, יש כלל בג”ץ שאומר שלא דנים על עניין תיאורטי. אז אם באופן מובהק בחוק פרסונלי, כי היא לא מתכוונת להכריז על נתניהו נבצר, ממתי בג”ץ דן על חוק תיאורטי ועוד מעביר אותו ל־11 שופטים? די ללעוג לאינטליגנציה של כולנו. יש עוד עורכי דין שזוכרים את הכללים של בג”ץ ונחרדים לא פחות ממני מההחלטה הזאת”.

בהמשך, טענה: “אני לא ממציאה את האמירות שלי בתוך חלל ריק, אני מגיעה מעולם המשפט ולכן קשה לעבוד על מי שמכיר את כללי הפסיקה. אני יודעת שלבית המשפט אין סמכות להתערב בחוקי יסוד, זה טאבו של הטאבו. כל איש אקדמיה הגון יאמר זאת. מדוע השופטת חיות לא אומרת ‘אנחנו לא מתערבים, תמשכו את העתירה’? ממה בג”ץ מפחד? הוא צריך לקנות את אמון הציבור? או שהוא רוצה לקנות את אמון הציבור רק בחלק השמאלי של המפה הפוליטית? אינני יודעת, אבל אני יודעת שהם לא א־פוליטיים. הם פוליטיים”.

גוטליב הביעה את דעתה על התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “לא רק שהוא לא תומך טרור, הוא גם אוהב את העם הזה ואת הארץ הזאת. המחבלים והטרוריסטים יושבי יהודה ושומרון חושבים שמקומנו הוא בים. הזירות השונות שמקיפות אותנו, רואות בנו אויב מסיבות דתיות. אם תשכח שהם האויב – אתה תמצא את עצמך בים. להיות איש שמאל זו פריבילגיה, שבסיסה חוסר הבנה מהותי של שלל הזירות המסוכנות מול אויבינו שמקיפים אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות