ההחלטה של עיריית נתניה הכעיסה: “ניסיון למנוע כניסת חרדים לעיר?”

ראש עיריית נתניה החליטה להגביל את מספר המבקרים בחוף צאנז הנפרד - ולאסור את הכניסה אליו עד לשעה 10:30 בבוקר למבקרים מבחוץ • בצלמו ליועמשית: "אודה להבהרה ברורה לעיריית נתניה שנוהל זה איננו חוקי"
חרדים 10
כ' אב התשפ"ג / 06.08.2023 21:01

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר הודיעה לפני 10 ימים, כי הכניסה לחוף צאנז בעיר תוגבל מסיבות בטיחותיות ל-1,000 מבקרים בלבד.

בנוסף, עד השעה 10:30 בבוקר הכניסה תתאפשר לתושבי נתניה בלבד בהצגת תעודה מזהה.

עם פרסום ההודעה, הוצבו ביום חמישי שעבר פקחים בכניסה לחוף, המאפשר רחצה נפרדת לגברים (בימים ב’, ד’, ו’) ונשים (בימים א’, ג’, ה’). הפקחים בדקו תעודות זהות של תושבים ומנעו כניסה של מבקרים, ברגע שהחוף הגיע לתפוסה מלאה.

לפי דיווח של נטאלי סילבר ב’מיינט נתניה’, מבקרים זעמו על ההחלטה וטענו: “מדובר במהלך לא חוקי, שמטרתו לפגוע במגזר הדתי”.

אושרי עמר, תושב העיר שהגיע ביום שישי לחוף יחד עם ילדיו, החל להוביל מאבק נגד העומס בחופים ונגד ההגבלה במספר המבקרים שמורשים להיכנס לחוף צאנז. “פתחנו קבוצה שנקראת ‘די לאפליה’, שהמטרה שלה היא להעביר את המסר שהציבור החרדי בעיר לא מקבל את אותו היחס שיתר הציבור מקבל, ולכן אנחנו מבקשים שינוי”, אמר ל’מיינט נתניה’. “אני אבא לשמונה ילדים שעובד ומשלם מסים וארנונה גבוהה ואני לא מוכן להמשיך לקבל את המצב הזה. אני רוצה לקבל בדיוק מה שמגיע למגזר שלנו”.

שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, שיגר היום מכתב למשנה ליועמ”ש מנהלי עו”ד גיל לימון, תחת הכותרת “מניעת כניסה בניגוד לחוק לחוף צאנז בנתניה לתושבים מחוץ לעיר”.

וכך כתב:

למחלקת פניות הציבור של בצלמו הגיעו פניות רבות של אזרחים אשר חפצו לשכשך את גופם בחום הקשה בחוף הים בנתניה. רבים מהם אורחים בעיר חלקם באים מחוץ לעיר. חרף זאת, בחרה העירייה לאסור ולסגור את שערי החוף בנתניה לבאים מחוץ לעיר.  כזכור, בפסק דין עדאלה נגד עיריית עפולה עת”מ 3161-07-19 בבית המשפט המחוזי בנצרת כשבתו בבית משפט לעניינים מינהלים, אסרה העירייה על כניסת תושבי חוץ לפרק קבעה המשנה ליועמ”ש וכן בג”ץ שרשות מקומית לא יכולה לאסור כניסת זרים לפרקים או לכל מתקן עירוני.

“כך גם בתקופות הקורונה, כאשר ראשי ערים אסרו כניסת זרים קבעה המשנה ליועמ”ש דאז דינה זילבר שמדובר בנוהל לא חוקי. על אחת כמה וכמה חופים שהינם משופים באופן מלא על ידי משרד הפנים ואינם נכס פרטי של הרשות המקומית.

“אודה להבהרה ברורה לעיריית נתניה שנוהל זה איננו חוקי. אינני רוצה לחשוד אך האם מדובר בניסיון למנוע כניסת חרדים לעיר?”

ימהעירייה נמסר ל’מיינט נתניה’ בסופהשבוע: “תושבי נתניה נהנים מחופי הים היפים ביותר והנקיים ביותר. הים שלנו פתוח ומאפשר לכל האוכלוסיות להנות מהחופים הנפלאים שלנו. בנתניה ישנם חמישה חופים לטובת באי החוף והסיכוי כי הולחו”ף יאשר מתחם נוסף הינו אפסי. אף על פי כן פנתה ראש העירייה בבקשה חריגה לשר הפנים ולמנכ”ל המשרד לבחינת אפשרות להרחיב את חוף צאנז בצורה משמעותית ולאפשר הקמת סוכה נוספת לתקופת בין הזמנים. בקשתה נמצאת כעת בבחינת אנשי המקצוע.

“באשר להגבלות – בתקופה זו של השנה מגיעים רבבות רוחצים מחוץ לעיר לחוף צאנז הנפרד לציבור הדתי ונוצר עומס גדול על החוף המוכרז. מתוך רצון להטיב עם תושבי נתניה ערכנו ניסיון שלצערנו לא צלח ולפיכך הוחלט לחזור למתכונת ללא הגבלה. יש לציין כי חלוקת הימים נותרת בעינה וכעת נבחנת בקשת הנשים לרחוץ גם בימי שישי, שהינו יום עבור רחצת גברים. אנו ניצור בימי שישי בלבד חלוקה על בסיס שעות: בבוקר הנשים ובצהריים הגברים, הודעה על כך תצא בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכח ד"
    07/08/2023 19:33
    אילן בן ישי
  1. ראש עיריית נתניה חבריי המועצה הקואליציה וכל מי שחושב שיוכל למנוע מהדתיים והחרדים את כניסתיינו לנתניה בכלל אנו נכנס על אפכם חמתכם על ראשכם ודמכם נחרים לכם את כל העיר לא תהיה לכם יותר נתן יה הוא בורא עולם ימחק את כל אלה המעורבים באיום הזה ישאר רק יה הוא נתן והוא יקח ישאר רק שמו לעד יה” וכל מי שיחתום על אי כניסת החרדים והדתיים לעיר יום למחרת לא יקומו בבוקר אמן ואמן

  2. נתניה
    08/08/2023 08:29
    הההההה
  3. נותנים מיליונים לבתי נופש בקיבוצים לשפץ שיהיה להם יפה ופרנסה ,בנו סיפריה בירושלים במיליארד והעין שלהם על חרדים שרוצים לנפוש בים. לכו ליפו שם יש ערבים

  4. מריים יש בחירות
    08/08/2023 09:40
    שוקי
  5. ערבים כן יהודים לא מריים את דתייה לא ממש לא פעם ראשונה שאני מגיב אני מבין שייש הוראה לסנן

  6. ים לדתיים.
    08/08/2023 19:16
    אני יהודיה
  7. בושה שמגבילים בזמן ושעות. הלו אנחנו בארץ ישראל. די לסלקציה. ודי לשנאה. תנו לחיות. תנו לנשום. מספיק חלקי הטבע בארץ מועטים לאזרחים כי המליונרים השתלטו עליהם. אז גם פינה קטנה,של חיים מגבילים?? בושה