נתניהו חשף בראיון: נעשה שינוי בוועדה לבחירת שופטים ואז נעצור

ראש הממשלה חשף כי השלב הבא הוא הוועדה לבחירת שופטים ולאחר מכן הוא יעצור את החקיקה לפרק זמן נוסף • את השוק הישראלי הגדיר ככזה שנמצא ב"הערכת חסר", ואמר כי "כסף חכם" נמצא בדרכו לישראל
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ג / 06.08.2023 18:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (ראשון) ריאיון נוסף לתקשורת הזרה – והפעם לאתר הכלכלי ‘בלומברג’.

בראיון חשף נתניהו את השלב הבא ברפורמה במערכת המשפט: שינוי בוועדה לבחירת שופטים. לאחר מכן הוא יעצור את החקיקה לפרק זמן נוסף.

“הוועדה לבחירת שופטים היא בערך מה שנותר. יש דברים שכדאי שלא נחוקק”, אמר נתניהו בריאיון מלשכתו בירושלים.

כשנשאל לגבי הצעדים הבאים, אמר כי אלה יתייחסו בעיקר להרכב הוועדה לבחירת שופטים: “אני מתכוון לתת לזה לפחות עוד כמה חודשים, במטרה להגיע להסכמה נוספת, ככל הנראה על הרכב הוועדה”.

לטענתו, ישראל תהיה דמוקרטית, חזקה ומצליחה כמו עכשיו – אם לא יותר. לא יהיה קרע בעם ומלחמת אזרחים, מדובר בעימות טבעי בין שתי השקפות עולם שונות שטרם התגבשו לאחת.

מדובר בריאיון ה-22 של נתניהו לתקשורת בחו”ל, מבלי שהתראיין לתקשורת השמאלנית בישראל.

ראש הממשלה הדגיש כי הוא מעוניין למצוא “נקודת איזון”: “אני לא חושב שאנחנו צריכים לעבור ממצב קיצון אחד בו יש לנו את אחד מבתי המשפט האקטיביסטיים ביותר בעולם, למצב קיצון אחר בו הכנסת יכולה לבטל כל החלטה של בית המשפט העליון. צריך להיות איזון, זה האיזון שאנו מנסים להשיב”.

בבלומברג התרשמו כי נתניהו ניסה להציג עצמו כמי שנמצא מעל הפוליטיקה הקטנה, ולהרגיע את המשקיעים. את השוק הישראלי הגדיר ככזה שנמצא ב”הערכת חסר”, ואמר כי “כסף חכם” נמצא בדרכו לישראל.

כשנשאל על הביקורת שהשמיע נגיד בנק ישראל, הפרופ’ אמיר ירון, על חוסר היציבות הכלכלית שלה גרמה הרפורמה המשפטית, נתניהו שיבח את הנגיד ואת עצמאותו. לאחר השתהות, כינה את פרופ’ ירון “נגיד הבנק המרכזי הנוכחי” – וסירב להתחייב כי יציע לו כהונה נוספת: “אני רוצה לחשוב על זה, ועדיין לא היה לי את הזמן. אני חושב שהוא עושה עבודה מצוינת בתור נגיד. אני חושב שזו בהחלט אפשרות שהייתי רוצה לשוחח איתו עליה”.

כשכתבת בלומברג אמרה: “זה יעביר מסר חזק וחיובי לשווקים אם תבקש ממנו להישאר” – נתניהו ענה: “יכול להיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות