כוח ימ”מ חיסל שלושה מחבלים שהיו בדרך לפיגוע ירי באיזור ג’נין

כוח ימ"מ ירה ממארב לעבר רכב בו נסעו שלושה המחבלים ליד כפר עראבה שבאזור ג'נין • מודיעין שב"כ הכווין את הלוחמים: "הם כבר היו בתוך מסלול פיגוע ולכן פעלנו לסכלם" • ראש החולייה שחוסל: נאיף אבו צויצ, תושב מחנה הפליטים ג׳נין, בן 26 • ברכב נמצא נשק מסוג M16
חיים טוויל
י"ט אב התשפ"ג / 06.08.2023 17:51

כוח ימ”מ חיסל אחר הצהריים (ראשון) שלושה מחבלים ליד ג’נין שהיו בדרכם לבצע פיגוע.

מדובר בחוליה שהייתה בתוך רכב  בדרך לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי.

כוח מיוחד של הימ”מ שהיה בכוננות במרחב הצליח לסכל את החוליה.

מדובר צה”ל נמסר כי “בפעילות משותפת של צה”ל, שב”כ ולוחמי ימ”מ זוהה רכב ובו חוליית מחבלים שיצאה ממחנה הפליטים ג׳נין בדרכה לבצע פיגוע.

“כוחות הביטחון פעלו להסרת האיום המיידי והממשי וסיכלו את החולייה”.

ראש החולייה שנהרג הוא נאיף אבו צויצ, תושב מחנה הפליטים ג׳נין, בן 26, פעיל צבאי בולט ממחנה הפליטים ג’נין, שהיה מעורב בפעילות צבאית נגד כוחותינו ובקידום פעילות צבאית בהכוונת גורמי טרור מרצועת עזה.

יחד עמו ברכב נהרגו שני חברי חוליה נוספים.

ברכב נמצא נשק מסוג M16 אשר שימש את החוליה.

דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בשיחה עם כתבים: “זו הייתה פעולה מדויקת, משמעותית ומהירה של אוגדת איו”ש, פיקוד מרכז, שב”כ וימ”מ, בפעם השנייה של צה”ל באזור ג’נין בשבוע האחרון”.

לדבריו, החוליה החלה לנסוע בצהריים בציר 60 לכיוון מבוא דותן – וסוכלה ליד הכפר עראבה במארב של כוח ימ”מ.

מודיעין שב”כ הכווין את הלוחמים ודייק אותם על כמות המחבלים ברכב, שלושה במספר. הם כבר היו בתוך מסלול פיגוע ולכן פעלנו לסכלם כך. לשלושה אין בהכרח שיוך ארגוני.

“לכוח הימ”מ הייתה מעטפת של סיירת גולני וחפ”ק של מח”ט מנשה אלוף-משנה אריק מויאל ומפקד אוגדת איו”ש תת-אלוף אבי בלוט. הייתה הבנה שיהיה קרב ולכן מההתחלה הכוונה הייתה להסיר את האיום והכוונה. להערכתנו, הם היו בדרך לבצע פיגוע ירי בדומה לזה שנהרג בו לאחרונה מאיר תמרי באותו אזור. הייתה לנו התרעה ובהתאם נערכנו”.

דובר צה”ל ציין כי ברכב נמצאו מספר מחסניות. “להערכתנו הם תכננו לבצע פיגוע ירי מרכב חולף כאיום מרכזי בחודשים האחרונים. על הפיגוע בתל אביב אתמול לא היה לנו מודיעין מקדים ואם היה – היינו נוקטים בפעולה דומה של סיכול מראש. אין לנו התרעות על ירי רקטות מעזה בתגובה אך אנו ערוכים לתרחישים שונים”.

גופות המחבלים בידי כוחות הבטחון.

 

לוחמי צה”ל ומג”ב מיפו הלילה בכפר רומאנה את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול בתל אביב ורצח את סייר עיריית תל אביב-יפו חן אמיר הי”ד.

בזמן הפעילות, מחבלים השליכו מטענים לעבר הלוחמים, שהשיבו בירי.

הלווייתו של חן אמיר, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, התקיימה בקיבוץ רעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות