השר בן גביר: “מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל”ש”

השר איתמר בן גביר גיבה את פעילי הימין שנעצרו בשבת וקרא לממ"ז ש"י "לבצע חקירה מקיפה של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים" • בדיון בבית המשפט נחשף: המשטרה והשב"כ לא עצרו ולא חקרו אף פורע ערבי מהלינץ' בו נפצעו המתיישבים - אחד מהם באורח קשה
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ט אב התשפ"ג / 06.08.2023 12:04

מעצר החשודים בהריגת הפורע הפלסטיני בבורקה, אלישע ירד ממאחז רמת מגרון, הדובר לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, ויחיאל אינדור מעפרה – הוארך אמש עד יום רביעי. הם חשודים בגרימה למותו של אחד הפורעים הערבים.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

מי שאחראי לביצוע הירי הוא אינדור, שמאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שנפגע בראשו מאבן שיידו הפלסטינים במהלך ניסיון לינץ’, כאשר קבוצת מתיישבים הותקפה בידי עשרות פורעים ערבים, באלות בזיקוקים ובסלעים מטווח אפס בכניסת השבת.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא היום (ראשון) למפקד מחוז ש”י, ניצב עוזי לוי, לחקור את הפורעים שזרקו אבנים על יהודים, סמוך לכפר בורקה.

בן גביר התייחס למעצרם של אלישע ירד ויחיאל אינדור: “המדיניות שלי ברורה. מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל”ש. אני מצפה מממ”ז ש”י ניצב עוזי לוי לקדם את החקירה במהירות ולבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים”, אמר.

אמש  התקיים דיון בבימ”ש השלום בירושלים, בעניינם של ירד ואינדור.

במהלך הדיון נחשף כי השב”כ והמשטרה, לא חקרו ולא עצרו אף אחד מהפורעים הערבים. בשל מצבו הרפואי המורכב, אינדור, הפצוע קשה, לא הובא לדיון, והדיון התקיים בהעדרו.

עו”ד נתי רום שמייצג מטעם חוננו את הפצוע שנפצע בראשו, עדכן על מצבו הרפואי: “הפצוע נמצא בטיפול נמרץ והוא עבר ניתוח מוח דחוף. יש לו פשוט חור במצח וקשה מאוד לראות את המראות האלה, ולראות אדם כזה חשוד ברצח. אנחנו יוצאים עכשיו מדיון בבית המשפט השלום שבו התברר שמתוך מאות פורעים שזרקו אבנים, ירו זיקוקים באופן ישיר לעבר יהודים וביצעו לינץ ופצעו את חלקם – אין אפילו לא עצור אחד או נחקר אחד.

“ימ”ר ש”י והחטיבה היהודית בשב”כ פשוט לא מצאו את הזמן לחקור את האמת ולמצוא את הפורעים האלה, והיהודים שנמצאים כאן, אחד מהם נמצא בטיפול נמרץ אחרי ניתוח מוח, שברור שהוא הגן על עצמו וירה רק כברירת מחדל, נמצא כאן בחשד לרצח. אנחנו בטוחים שבימים הקרובים הם ישוחררו. צר לנו שבמהלך השבת נעשה להם רצח אופי, בעוד מדובר בחשודים שרק הגנו על עצמם ועל אחרים, ואנחנו מקווים שהתופעה הזאת תסתיים בהקדם”.

עו”ד אביחי חג’בי, שמייצג גם הוא מטעם חוננו את ירד, אמר בתום הדיון כי מדובר בחקירה נגועה.

“לאחר הדיון אנחנו מבינים שהחקירה הזאת נגועה מתחילתה באכיפה בררנית. הצגנו בפני בית המשפט סרטון שבא ברקע על שיר של שוהדא. ימ”ר ש”י מתחילת הדרך ייחסו עבירות של רצח כשהם יודעים שאין פה רצח. הם מבינים והם הודו היום בחקירה שמספר מתיישבים הותקפו באמצעות אלות, אבנים, כינון ישיר של זיקוקים, ועדיין ייחסו למתיישבים עבירה של רצח. אני בטוח שבימים הקרובים הלקוח שלי והלקוח השני ישוחררו ללא תנאי”.

כפי שדווח בחרדים 10, בערב שבת תקפו עשרות פורעים ערבים רועי צאן בבנימין: אחד נפגע באופן קשה ומספר נוספים נפגעו קל.

הפצוע קשה פונה לבית החולים שערי צדק שם נותח בראשו במהלך השבת.

האירוע החל כשרועה צאן יהודי שיצא משכונת ׳עוז ציון׳ רעה את העדר בשטח שבין ׳עוז ציון׳ לבין בורקא בסמוך לשכונה. מספר ערבים התקרבו אליו ואיימו עליו. בשלב זה הזעיק רועה הצאן שחס בסכנה מספר תושבים נוספים שהגיעו לשהות לידו כדי למנוע הידרדרות, אז החלו עשרות פורעים ערבים חמושים באלות, זיקוקים וסלעים לתקוף את המתיישבים בצורה קשה ומסכנת חיים.

המתיישבים הזעיקו את כוחות הביטחון וכוחות אזרחיים לסייע להם. הפורעים ירו לעבר המתיישבים זיקוקים בכינון ישיר וסלעים מטווח אפס. בשלב זה ספג אחד המתיישבים סלע בראשו מטווח אפס ונפצע באורח קשה. בכוחותיו האחרונים הצליח המתיישב להגן על עצמו באמצעות שימוש בנשקו האישי, אותו הוא מחזיק ברישיון.  לפי הדיווחים, מהירי מצא את מותו אחד הפורעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה שהם חיללו שבת עם וואצפים וsms אין ביעה ?
    06/08/2023 12:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)