סקר: כמה תקבל ‘מפלגת המחאה’ – ואיך זה ישפיע על בני גנץ ולפיד?

סקר מנדטים חדש מגלה: המחנה הממלכתי שוב מובילה על הליכוד • ומה תמונת המנדטים בתרחיש שבו הציונות הדתית ועוצמה יהודית רצות בנפרד?
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ג / 06.08.2023 01:59

מסקר שפורסם הערב (מוצאי שבת) ב’פגוש את העיתונות’ בערוץ 12 עולה כי מפלגתו של בני גנץ מקבלת 28 מנדטים מול 26 של הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

יש עתיד מקבלת 20 מנדטים ומתחזקת במנדט, ש”ס עם 10 מנדטים, והציונות הדתית מתחזקת גם היא במנדט ועולה ל-9. יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 6, חד”ש-תע”ל ורע”ם 5 כל אחת, מרצ עם 4 מנדטים – והעבודה לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי הסקר, האופוזיציה מקבלת 68 מנדטים יחד עם המפלגות הערביות, והקואליציה הנוכחית – 52.

בסקר נוסף נהדק  כמה מנדטים תקבל “מפלגת ראשי המחאה”, אם תוקם כזאת – ואיך זה ישפיע על החלוקה בשאר המפלגות.

על פי הסקר, אם ראשי המחאה ירוצו בבחירות הבאות הם יזכו ל-10 מנדטים. במקרה כזה, המחנה הממלכתי של גנץ נחלשת ל-26 מנדטים – ומשתווה לליכוד. בנוסף, יש עתיד נחלשת גם היא בשלושה מנדטים ל-17, וישראל ביתנו נחלשת במנדט. ש”ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית נשארות ללא שינוי, כך גם חד”ש-תע”ל ורע”ם.

במקרה כזה,  מרצ נשארת מתחת לאחוז החסימה יחד עם מפלגת העבודה.

בקרב הגושים: 68 לאופוזיציה כולל המפלגות הערביות, ו-52 לקואליציה הנוכחית.

סמוטריץ’ מול בן גביר: מי נחלש ומי מתחזק בנפרד?

בתרחיש שבו מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית היו רצות בנפרד ויתר המפלגות ללא שינוי – התמונה משתנה מעט. אילו הבחירות היו נערכות כך, מפלגת עוצמה יהודית הייתה המובילה ביניהן עם 6 מנדטים, ואילו הציונות הדתית עם 4. זאת, לעומת הבחירות האחרונות שבהן הציונות הדתית השיגה 7 מול 6 של עוצמה יהודית.

בקרב שאר המפלגות השינויים לא גדולים: המחנה הממלכתי עדיין עם 28, הליכוד נחלשת ל-25, ש”ס עם 10, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו – 6, רע”ם וחד”ש-תע”ל 5 כל אחת. גם בתרחיש הנוכחי מרצ עוברת עם 4 מנדטים, ואילו העבודה נשארת בחוץ.

בדומה לסקר הראשון, האופוזיציה כולל המפלגות הערביות משיגה 68 מנדטים, ואילו הקואליציה הנוכחית 52.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ?????
    07/08/2023 14:23
    טל,
  1. הימין לא יאבד קולות. מי שלא מצביעים ימין בסקרים אלה הימין שכועס על הממשלה, שלא הולכת בכל הכח בחקיקה. הם לא יבחרו שמאל או ברסלר. בבחירות אמת יבחרו ימין.