“לא תודה”: קריקטורה ב’יתד נאמן’ נגד הרפורמה המשפטית

שבועיים אחרי מאמר המערכת שקרא "לחשב מסלול מחדש" על הרפורמה המשפטית: בקריקטורה בביטאון 'דגל התורה' נראה חרדי נכנס לחנות 'מותגים בסגנון שלך', ומשיב בסירוב לכל החליפות שמציע המוכר ועליהן שמות של רפורמות שונות - ומסמן כי הוא מעוניין רק  ב"יבנה וחכמיה"
אבי כץ
י"ז אב התשפ"ג / 04.08.2023 11:36

‘יתד נאמן’, ביטאון מפלגת ‘דגל התורה’, פרסם במוסף של יום שישי קריקטורה המציגה התנגדות להמשך קידום חקיקת הרפורמה המשפטית. בכך מקווים במפלגה החרדית להנמיך את ההתנגדות הצפויה מצד השמאל לחוק הגיוס.

בקריקטורה של המאייר יוני גרשטיין נראה גבר חרדי נכנס לחנות ‘מותגים בסגנון שלך’ ומשיב ב”לא תודה” לחליפות השונות שמציע המוכר בחנות – אדם המזכיר בחזותו את בנימין נתניהו.

החרדי מסרב להצעות כמו “רפורמה משפטית”, “רפורמה ביטחונית”, “רפורמה כלכלית”, “רפורמה טכנולוגית” אך עם ידו הימנית הוא מסמן כי הוא מעוניין רק  ב”יבנה וחכמיה”.

בכך מבקשים בעיתון להבהיר את עמדת המפלגה הליטאית הדורשת להתמקד רק בחוק הגיוס, ולהניח בצד את הרפורמות שמתכננת הממשלה – זאת בניגוד לדעת הקהל בציבור החרדי, המתעב את בג”ץ ותומך מאוד בקידום הרפורמה המשפטית.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

לפני כשבועיים קרא ‘יתד’, במאמר מערכת, לחשב מסלול מחדש בנוגע לרפורמה המשפטית תחת הכותרת “למען יבנה וחכמיה”.

במאמר נמתחה ביקורת על בית המשפט והשופטים: “אנשים המתכחשים כליל לתורת ישראל ואף מתגאים בזה בפומבי”. כמו כן, נמתחה ביקורת על פסיקותיהם של השופטים שמתעלמים מדברי התורה ושופטים “על פי הגיגיהם”.

ההסבר לדרישה לחשב מסלול מחדש היא מכיוון “שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה, גם אם יתוקנו כל התיקונים, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום הזה”.

הקואליציה מתכננת להעביר חבילה של שלושה חוקים שבעזרתם תפתור את סוגיית גיוס החרדים: חוק יסוד לימוד התורה שמשווה בין את מעמד האברכים לחיילים; חוק יוקרת השירות שמעלה את שכר המשרתים, וחוק הפטור שמשחרר בחורי ישיבה משירות צבאי.

עד כה, חרדי שקיבל פטור אמור להישאר בישיבה עד גיל 26, וכעת מבקשים להוריד את גיל הפטור לגיל  22-21 ובכך לגרום לשילוב יותר חרדים בתעסוקה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמת וצדק
    04/08/2023 13:07
    דוד
  1. סוף סוף יתד אומר את מה שכל בן תורה אמיתי חושב בפנים: ה”רפורמה” לא קשורה לציבור החרדי, אין לנו שום עניין בה, רק ביבנה וחכמיה.

  2. ככה זה החרדים
    04/08/2023 18:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ככה זה החרדים מלהטטים בין הימין לשמאל כשזה נוגע לכסף שלהם

  4. ממזרים
    08/08/2023 13:58
    פינחס
  5. מאז ולתמיד מיהו יהודי שטחים קורח ועדתו וכו’

  6. תמיד
    08/08/2023 14:04
    פינחס
  7. תקעו הכי עמוק שאפשר וסיבבו