אחרי שנים של פיצולים: הבית היהודי ו’הציונות הדתית’ מתמזגות

השר בצלאל סמוטריץ ויו"ר הבית היהודי חגית משה חתמו על הסכם • שם המפלגה הרשמי יהיה "מפלגה דתית לאומית - הציונות הדתית" • 80 מחברי מרכז מפלגת הבית היהודי יצטרפו אל מרכז מפלגת 'הציונות הדתית'
אריה ריבקינד
ט"ז אב התשפ"ג / 03.08.2023 19:14

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ויו”ר הבית היהודי חגית משה חתמו היום (חמישי) על הסכם איחוד מפלגות.

בואו לגלות גם אתם דברים שלא ידעתם על חלבון וכושר • צפו

במעמד חתימת ההסכם, אליו הגיעו חברי הנשיאות ומזכירות הבית היהודי, אמרו שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ וסגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה: “הימים האחרונים וסבב מערכות הבחירות האחרונות הוכיחו לנו כי כוחנו רק באחדותנו, לאחר שנים רבות שהציבור הדתי לאומי היה מפוצל לרסיסי מפלגות הגיעה העת לאחדות היסטורית רחבה, אמיצה וחזקה שתחדש ימינו כקדם.

“הבית הפוליטי הרחב לבני הציונות הדתית שאנו פותחים כאן היום בפני כל דתי ודתיה יניף בגאון את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל בציבוריות הישראלית”.

כחלק מהסכם האיחוד, הכפוף לאישור מוסדות מרכז מפלגות הציונות הדתית והבית היהודי, מפלגת הבית היהודי ומוסדותיה יתמזגו באופן מלא עם מפלגת הציונות הדתית ותוגש בקשה לשינוי שמה של מפלגת הציונות הדתית לשם: ‘המפלגה דתית לאומית – הציונות הדתית’, כשבראשה יעמוד יו”ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

המפלגה המאוחדת ונציגיה ברשויות המקומיות ירוצו תחת אותיות ‘טב’ כבר מהבחירות הקרובות לרשויות המקומיות.

כמו כן, יבוצע מיזוג כש-80 מחברי מרכז מפלגת הבית היהודי יצטרפו אל מרכז מפלגת ‘הציונות הדתית’ ויהיו שותפים לקבלת החלטות מרכז המפלגה, יוכלו להשתלב במוסדותיה וכן יהיו רשאים להתמודד בפריימריז המפלגה.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’: “איחוד כוחות ומיזוג – הדבר הנכון עבור הציונות הדתית והימין. אחרי יותר מדי שנים של פירוד, ואחרי שנים של כיפופי ידיים בדקה ה-90 הגיע הזמן לאחדות.

“הציונות הדתית תמשיך להיות בית לכל גווני הציבור הנהדר הזה ובע”ה המפלגה תמשיך להוביל ולהיות נדבך חשוב ומרכזי בממשלה הלאומית ובהנהגת המדינה. משימות רבות לפנינו ואני מלא תקווה שמיזוג המפלגות יהווה צעד חשוב בחיזוק המחנה הלאומי והימין כולו.”

יו”ר הבית היהודי חגית משה: “הגיעה העת לאחדות רחבה ואמיצה שתעמיד בית פוליטי אחד ערכי וחזק שיהווה בית פתוח לכל בני הציונות הדתית על כל גווניהם השונים – כי כל מי שיתפקד ישפיע על עתיד המפלגה ודרכה. כשאני רואה את האתגר החברתי אליו נקלעה מדינת ישראל, אין לי ספק שזאת העת לשים את המחלוקות בצד ולהתמקד בערכים המשותפים לכל אדם המשתייך לציבור הדתי לאומי. רק באחדות גדולה נחזור להיות ‘המקף המחבר’ של החברה הישראלית ולהוביל לאיחוי חברתי רחב ואמיתי בחברה הישראלית כולה. כוחנו באחדותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור
    03/08/2023 21:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בהתחלה שקד ואחכ בנט…