מפץ דתי-חרדי בראשון: שתי סיעות פעילות במועצת העיר מתאחדות

לראשונה בראשל"צ: נועם חדד, חבר מועצת העיר מטעם 'הבית היהודי' ו'הציונות הדתית', מתאחד עם יו"ר 'מאמינים בראשון' חבר המועצה שמואל ג'מיל - המייצג את הציבור הספרדי והמסורתי, כשאליהם מצטרפת הקהילה החרדית, המיוצגת על ידי 'דגל' ואגו"י
אריה ריבקינד
ט"ז אב התשפ"ג / 02.08.2023 22:11

איחוד משמעותי של הכוח הדתי-חרדי בראשון לציון: נועם חדד, חבר מועצת העיר מטעם ‘הבית היהודי’ ו’הציונות הדתית’, מתאחד עם יו”ר ‘מאמינים בראשון’ חבר המועצה שמואל ג’מיל – המייצג את הציבור הספרדי והמסורתי, כשאליהם מצטרפת הקהילה החרדית, המיוצגת על ידי ‘דגל’ ואגו”י.

הזדמנות לרווקים ורווקות • היום זה קורה: מעמד תפילה מיוחד בעמוקה!

הסיעה המאוחדת מקבלת מטריה משמעותית ממפלגות שמחזיקות בתפקידי מפתח בממשלה ובכנסת: הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ, דגל התורה בראשות יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, ואגודת ישראל בראשות שר השיכון יצחק גולדקנופף.

על פי הסיכום, בראש הרשימה המאוחדת של הציבור הדתי-חרדי, יעמוד חבר המועצה הוותיק שמואל ג’מיל, לו ניסיון של עשור כחבר מועצה, האחראי על כל שירותי הדת בעיר והחינוך החרדי.

במקום השני הוצב חבר המועצה נועם חדד, נציג ‘הציונות הדתית’ והציבור הדתי לאומי, האחראי על החינוך הממלכתי דתי וממשיך דרכה של חברת המועצה הבלתי נשכחת גברת מיכל קלדרון ז”ל, ובמקום השלישי הוצב נציג ‘דגל התורה’.

האחדות המפתיעה שמתרחשת לראשונה בתולדות ראשון לציון, זוכה לתגובות נלהבות מהשטח וקהילות נוספות בעיר מביעות עניין להיות חלק ממנה ולהביא לשיתוף פעולה בין כלל הציבורים: הספרדים, המסורתיים, החרדים והכיפות הסרוגות.

הבוקר (רביעי) נערכה פגישה בהשתתפות ח”כ משה גפני, יו”ר מפלגת ‘מאמינים בראשון’ חבר המועצה שמואל ג’מיל, חבר המועצה נועם חדד נציג ‘הציונות הדתית’ בעיר, מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפאלית של ‘דגל’, נציגי ‘דגל’ – יואב יעקב יו”ר איחוד בתי הכנסת במערב העיר ופעיל ציבורי ותיק ואהוד, שרגא אלפר – יו”ר פורום מנהלי בתי הספר של החינוך העצמאי, ודני קליך – פעיל מוכר בקהילה החרדית.

בפגישה ציינו המשתתפים את הבשורה של אחדות הכוחות בין הקהילות שזכו בחמש השנים האחרונות לסיוע רב, דלת פתוחה ואוזן קשבת מחבר המועצה הוותיק שמואל ג’מיל.

“יש לנו ניסיון מוכח בעבודה למען הציבור כחברי מועצה מכהנים”, אומרים חברי המועצה שמואל ג’מיל ונועם חדד, המשתפים פעולה באופן שוטף מאז נכנס חדד לכהן כחבר מועצה. “אנחנו מגיעים לציבור עם קבלות של עשייה בעבר ובהווה, ולא רק הבטחות בעתיד. חז”ל כבר אמרו ‘שלא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום’, ואין ספק שבזכות האיחוד שעשינו – הציבור הספרדי, חובשי הכיפות הסרוגות, והקהילה החרדית – ברכתו של ה’ יתברך וגדולי ישראל תלווה אותנו בקדנציה זו והבאה אחריה להגדיל שם שמים ולהרבות תורה, אחדות ואהבת חינם בעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות