“מי שלומד תורה יקבל פטור מגיוס”: זו ההבטחה של מזכיר הממשלה

מזכיר הממשלה יוסי פוקס אמר בריאיון: "חוק הגיוס יקודם מיד בתחילת מושב החורף, חוק שיהיה חסין מביקורת שיפוטית. שום דבר לא יהיה בכפייה או עם סנקציות. זה ברור לכולם" • על התגובה התוקפנית של הליכוד בשבוע שעבר כי 'חוק יסוד: לימוד תורה' לא יקודם - אמר: "קצת חריפה מדי"  
חרדים 10
ט"ז אב התשפ"ג / 02.08.2023 21:36

מזכיר הממשלה עו״ד יוסי פוקס סיפר בריאיון שהעניק לעיתון ‘משפחה’, כי לאחר פגרת הקיץ יעבור ‘חוק  גיוס’ שידחה את גיוס בני ישיבות ויהיה חסין מביקורת שיפוטית של בג”ץ.

״הבאנו רעיון חדש שבעצם עושה יישור קו”, אמר פוקס. “חוק הגיוס יקודם מיד בתחילת (מושב) החורף ויכלול פטור מגיוס ללומדי התורה, ללא סנקציות, חוק שיהיה חסין מביקורת שיפוטית”.

על סערת ‘חוק יסוד: לימוד תורה’ ותגובת הליכוד שהחוק לא יקודם, אמר פוקס: “זו כנראה הייתה תגובה זריזה לאירוע עם השלכות ציבוריות מרחיקות לכת, אז אולי התגובה קצת חריפה מדי”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להקריא לך רגע מתוך מתווה הנשיא: ‘יגובש מתווה מוסכם לשירות צבאי ולשירות לאומי אזרחי. עיקרי המתווה יחוקקו בתיקון לחוק יסוד ולפיכך יהיו חסינים מביקורת שיפוטית’. מתווה הנשיא לא התקבל על ידי הקואליציה אבל תראה שגם שם מוסכם שחוק הגיוס יהיה חסין מביקורת שיפוטית”.

פוקס הדגיש: “מעולם לא גייסו בכפייה בחורי ישיבה ואני מאמין שלעולם לא יגייסו. הסיפור הזה של חוק הגיוס מתגלגל כבר שנים בין הכנסת לבג”ץ. שום דבר לא יהיה בכפייה או עם סנקציות, זה ברור לכולם”.

פוקס עומד בראש הצוות שמינה ראש הממשלה לעסוק בקידום חוק הגיוס, וכעת הוא מרחיב: “המודל שהממשלה הזאת שוקדת עליו הוא מודל של שילוב חוק גיוס לצד חוק יוקרת השירות שמבטיח תגמולים והטבות למשרתים. שוויון אמיתי אין פירושו להשוות בין לוחם ללומד תורה, אלא להסתכל במבט רחב יותר על טובת המדינה.

מה טוב למדינת ישראל – ואם אנחנו רוצים שיותר חרדים ישתלבו בשוק העבודה, אז נוריד את גיל הפטור שעומד כיום על גיל 26, לגיל 21 או 22. ובעצם, מי שסיים ללמוד בישיבה ורוצה לצאת לעבוד יוכל לעשות את זה. אז הוא לא יוצא לשוק העבודה לפני שבני גילו ששירתו בצבא יוצאים, אבל עדיין הוא יוצא ומשתלב בעולם המעשה”.

הרמטכ״ל לשעבר ח״כ גדי איזנקוט הגיב לראיון של פוקס: “אם יש סיבה מרכזית להפלת הממשלה היא הרצון הבלתי מוסבר שלהם לפרק את צהל כצבא העם. מקווה שימצאו בליכוד כוחות ציונים לאומים שיסיעו לבלום את הרצון של נתניהו לפרק את צה״ל כצבא העם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות