חבר המושבעים קבע: עונש מוות לרוצח 11 המתפללים בפיטסבורג

עונש מוות הוטל היום על מבצע הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג • היורה, רוברט באוורס, רצח 11 בני אדם במהלך התפילה בבית הכנסת "עץ החיים" לפני כ-5 שנים • התובע: "הקהילה היהודית היא חלק מאתנו, וכולנו חשים את הכאב"
קובי פינדרוס
ט"ו אב התשפ"ג / 02.08.2023 19:49

עונש מוות הוטל היום (רביעי) על מבצע הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, כך קבע חבר המושבעים הפדרלי בארה”ב.

בואו לגלות גם אתם דברים שלא ידעתם על חלבון וכושר • צפו

היורה, רוברט באוורס, רצח 11 בני אדם במהלך התפילה בבית הכנסת “עץ החיים” לפני כ-5 שנים, מקרה שהפך לפשע השנאה הקטלני ביותר נגד יהודים בתולדות ארה”ב.

התובע המחוזי במדינת פנסילבניה סקוט בראדלי דרש לגזור עונש מוות על היורה, מיד לאחר הטבח. בראדלי פנה בנושא לשר המשפטים האמריקני ג’ף סשנס בבקשה שיאשר את פתיחת ההליך נגד באוורס, שהואשם ב-21 סעיפים שונים, 11 מתוכם סעיפי רצח תוך כדי טקס דתי.

במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר הטבח, ובה הוזכרו שמות הנטבחים אמר בראדלי: “במהלך התקיפה, באוורס דיבר על רצח עם ועל רצונו לרצוח יהודים, הוא כעת במעצר”. הוא הדגיש כי, “יימשכו המאמצים להביא לכך שהנאשם ישלם על פשעיו”.

הוא הוסיף: “הקהילה היהודית היא חלק מאתנו, וכולנו חשים את הכאב. זו מתקפה על משפחתנו. חמור במיוחד שזה קרה תוך כדי טקס דתי. בכל רחבי פנסילבניה, כולנו מתפללים עם אחינו ואחיותינו היהודיים. אנו מכבדים את שכנינו ונוצרים את הגיוון שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות