יום לפני הדיון על חוק הנבצרות: יועמ”שית הכנסת נגד בהרב מיארה

יועמ"שית הכנסת מבקשת מבג"ץ לאפשר לכנסת הגשת תגובה משלימה, לאחר הדיון שיתקיים מחר על חוק הנבצרות • תקפה את בהרב-מיארה: "מצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת להכריז על בטלות של חוק יסוד הוא מאורע שמעולם לא אירע"
אריה ריבקינד
ט"ו אב התשפ"ג / 02.08.2023 14:46

צעד חריג: היועצת המשפטית של הכנסת, עו”ד שגית אפיק, יצאה היום (רביעי) נגד עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בעניין חוק הנבצרות, ומבקשת מבג״ץ לאפשר לכנסת הגשת תגובה משלימה לאחר הדיון שיתקיים מחר על חוק הנבצרות, ככל שיהיה בכך צורך.

כך דווח היום (רביעי) מיכאל שמש ב’כאן חדשות’.

המהלך הזה יאפשר לכנסת להגיב לעמדה “התקדימית” של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שביקשה לפסול תיקון לחוק יסוד הממשלה.

עו”ד אפק תקפה את בהרב-מיארה: “לא ניתן להפריז בתקדימיות שבעמדת היועמ”שית. מצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת להכריז על בטלות של חוק יסוד הוא מאורע שמעולם לא אירע”.

לדבריה, מיארה הביאה למצב תקדימי בו בג”ץ עוסק בביטול חוק יסוד, “מה שעלול לעורר את הצורך להגיש תגובה לטיעוני התביעה גם לאחר שהדיון יסתיים”.

הדיון בבג”ץ יערך מחר בעתירה שהגיש ח”כ עודד פורר נגד חוק הנבצרות, בטענה כי “דינו של חוק הנבצרות להיפסל ויפה שעה אחת קודם. מדובר בחוק פרסונלי שחוקק בהתאם לפרנויה של נתניהו”.

אתמול דווח ב’כאן חדשות’, כי בהרב-מיארה סבורה שאין הצדקה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, מכיוון שהעבירה שלו, לכאורה – ההתערבות בחקיקה המשפטית, לא מספיקה כדי לבצע מהלך שכזה.

היועמ”שית סבורה שעצם הפרת הסדר ניגוד העניינים על ידי נתניהו לא מהווה הצדקה להוצאת נתניהו לנבצרות, כפי שכתב אישום על עבירת שוחד לא מהווה עילה להוצאתו לנבצרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז לא הבנתי.
    02/08/2023 14:59
    ש.
  1. בהרב מיארה בעד או נגד חוק הנבצרות?