הלמ”ס: עליה בשיעורי תעסוקת גברים חרדיים – טיפס ל-56%

נתוני הלמ"ס על החציון הראשון של 2023 מצביעים על עלייה בשיעורי תעסוקת גברים חרדים - גידול של 2.5 נקודות אחוז • שיעורי התעסוקה בקרב כלל המגזר החרדי עומדים על 68.4% - גבוה יותר מהמגזר הערבי • שיעור התעסוקה בקרב הנשים החרדיות: 81% • בן צור: "פרי המאמצים שלנו"
יוני גרין
ט"ו אב התשפ"ג / 02.08.2023 14:30

הביקורת החריפה של האופוזיציה כלפי ממשלת הימין מלא-מלא קורסת? למרות הגידול במימון מלגות אברכי הכוללים, היום (רביעי) מתפרסמים נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהם עולה כי חלה עלייה בשיעורי התעסוקה של גברים חרדים.

בואו לגלות גם אתם דברים שלא ידעתם על חלבון וכושר • צפו

לפי הנתונים, שיעור תעסוקת הגברים החרדיים טיפס נכון להיום ל-56%, לעומת 52% בשנת 2014. זאת לאחר שנתוני החציון הראשון של שנת 2023 מראים גידול בתעסוקה של 2.5 נקודות אחוז.

עוד פורסם, כי שיעורי התעסוקה בקרב כלל המגזר החרדי  גברים ונשים – עומדים על 68.4%, נתון שגבוה משיעורי התעסוקה בקרב החברה הערבית – 61.6%.

נתון נוסף הנוגע לשיעורי התעסוקה במגזר החרדי נמצא בשיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות – העומד על 81% – הגבוה יותר אף מזה שבציבור הכללי.

הממוצע הארצי של שיעורי התעסוקה עומד על 75%. שיעור התעסוקה במגזר הכללי, גברים ונשים, עומד על 79%.

שר העבודה יואב בן צור הגיב על הנתונים: “משרד העבודה מקדם הכשרות ותעסוקה במשק ושם דגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות, וזה מוכיח את עצמו.

“העלייה בשיעור תעסוקת חרדים היא פרי המאמצים שלנו והודות להשקעה נרחבת והיא תורמת למשק תרומה אדירה. מנתונים אלו עולה הפוטנציאל האדיר של שילוב האוכלוסיות במשק, כשאנו מרוויחים פעמיים – פעם אחת בהכשרה ותעסוקה איכותית לאדם ופעם שניה המשק נתרם מכח אדם מגוון, מיומן ואיכותי. משרד העבודה ימשך לפתח תכניות הכשרה ומסלולים טכנולוגיים לטובת שילוב מיטבי בתעסוקה”.

העיתונאי יאיר שרקי כתב על הנתונים החדשים: “נתונים חשובים ומעניינים, אבל לפי כל המומחים שדיברתי איתם, הגורם המרכזי לשינוי הוא לא מעשי הממשלה (לא זאת, וגם לא הקודמת, שמרבית העלייה התרחשה בתקופתה) אלא האינפלציה ועליית הריבית.

“מגמה דומה רואים בשאר המגזרים. ודוקא החרדים חשופים במיוחד לעליית מוצרי הצריכה ותשלומי המשכנתא”.

לדברי המומחים, “כמו כל קבוצה אחרת, גם החרדים מגיבים לתמריצים כלכליים. כאן המציאות הכלכלית יצרה מצוקה, כורח שדוחף עוד אנשים לצאת לעבוד.
יש גם תמריצים בכיוון ההפוך, למשל: העלאה דרמטית של מלגות האברכים והטבות אחרות שמעודדות הישארות מחוץ לשוק התעסוקה. השאלה באיזה כיוון הממשלה תפעיל את מנופי הלחץ שלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות