דרמה בארה”ב: טראמפ מואשם שניסה להטות תוצאות הבחירות

הנשיא לשעבר מואשם כי ניסה לשבש את תוצאות הבחירות לאחר שהפסיד לביידן • זומן לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון - שם יוקראו בפניו האישומים • בהודגעה של הקמפיין שלו נאמר: "הרדיפות הללו כמו בגרמניה הנאצית. זה ציד מכשפות"
חרדים 10
ט"ו אב התשפ"ג / 02.08.2023 02:09

כתב אישום הוגש הלילה (רביעי) נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, בגין ניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, לאחר שהפסיד לנשיא ביידן, וקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול בינואר 2021.

הזדמנות לרווקים ורווקות • היום זה קורה: מעמד תפילה מיוחד בעמוקה!

טראמפ מואשם בארבעה סעיפים: קשירת קשר לבצע הונאה, חבלה בעדויות עדים, קשירת קשר למניעת הליך רשמי של המדינה וקשירת קשר נגד זכויות אזרחים.

טראמפ יופיע בפני בית משפט פדרלי בוושינגטון ביום חמישי,  שם יוקראו בפניו האישומים.

קמפיין הבחירות של טראמפ הגיב האגרסיביות על הגשת כתב האישום, וכינה אותו “ניסיון פתטי” לקלקל את הקמפיין שלו לנשיאות: “האישום הוא התערבות בבחירות!”

בהצהרה מטעם הקמפיין נכתב: “הרדיפות הללו של הנשיא טראמפ ותומכיו מזכירות את גרמניה הנאצית בשנות ה-30, את ברית המועצות לשעבר ומשטרים אוטוריטריים ודיקטטוריים אחרים. הנשיא טראמפ תמיד פעל לפי החוק והחוקה, עם עצות מהרבה עורכי דין מוכשרים”.

התובע המיוחד ג’ק סמית שוחח עם כתבים לאחר הגשת כתב האישום ואמר: “המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר 2021 הייתה תקיפה חסרת תקדים על הדמוקרטיה האמריקנית – שתודלקה בשקרים של טראמפ”. לדבריו, תוגש בקשה לקיים “משפט מהיר, והאחראים לאותם אירועים יתנו את הדין”.

כתב האישום נגד טראמפ פורסם כמה דקות לאחר שהנשיא לשעבר כתב ברשת החברתית שלו Truth Social כי התובע המיוחד ג’ק סמית’ יכריז על כתב אישום נוסף נגדו.

“שמעתי שג’ק סמית’ המטורלל יגיש נגדי כתב אישום שקרי נוסף במטרה להפריע לבחירות לנשיאות בשנת 2024”, כתב טראמפ.

זהו כתב האישום השלישי שמוגש נגד טראמפ בארבעת החודשים האחרונים.

לפני חודשיים הוא הואשם בפרשת המסמכים המסווגים, ובאפריל הוגש נגד הנשיא לשעבר כתב אישום בפרשת תשלום דמי שתיקה לאישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות