“ממציאים עילות בלי סוף”: פרקליט הצמרת נגד התנועה לאיכות השלטון

עורך הדין ציון אמיר תוקף את עתירת 'התנועה לאיכות השלטון' לחקור את השר יריב לוין: "מה אני יכול להגיד על מצעד איוולת? בתולדות הטרלול שמור מקום של כבוד לסוגי עתירות, והעתירה הזו תתחרה על המטורללת יותר או פחות"
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ג / 01.08.2023 17:02

עורך הדין ציון אמיר התייחס היום (שלישי), בראיון לרדיו 103FM, לעתירת התנועה לאיכות השלטון – בדרישה לחקור את שר המשפטים יריב לוין.

יש לך קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

“מה אני יכול להגיד על מצעד איוולת?”, אמר. “בתולדות הטרלול שמור מקום של כבוד לסוגי עתירות, והעתירה הזו תתחרה על המטורללת יותר או פחות”.

לדבריו, “התנועה לאיכות השלטון מתיימרת לדבר בשמה של דמוקרטיה ובשמם של ערכים אוניברסליים חשובים, ומנגד באה בעתירה כזו ומבקשת לסתום את הפה לשר בממשלת ישראל שמביע עמדה מסוימת ביחס לדיון שמתקיים בציבוריות הישראלית שנים רבות. כשאתה מגדל גידול פרא, הגולם קם על יוצרו”.

הוא הוסיף: “זה יקרה באקדמיה ובבתי חולים, בהסתדרות של בר דוד, וזה יקרה בקרב הייטקיסטים ולוחמים – באבולוציה של השיח פה אצלנו ובעולם, התפתחה תת תרבות חדשה שלא מוכנה לשמוע ביקורת מצד אחד כנגד הצד השני. בית המשפט פסק שהם מכופפים את הראש, כי זו חלק מהשיטה הדמוקרטית שאנו מקיימים, ואחר כך מנסים לתקן את זה.

“ראש הממשלה לא מסוגל לומר בצורה ברורה שהוא יכבד. אין לי ספק שהוא יכבד את הכרעת בג”ץ, נקודה”.

הוא הדגיש: “לא היה ניתן לבטל חוק של הכנסת, לפחות עד 1992. עכשיו אנחנו נכנסים לעולם מושגים חדש, זה כאוס חוקתי. אתה לא יכול להמציא עילות בלי סוף”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות