הרב סירב להסיר המחיצה בבית הכנסת – ועד המושב פיטר אותו

ועד המושב צופית פיטר את הרב יצחק יעקובוביץ', רב המועצה האזורית דרום השרון, משום שסירב להסיר את המחיצות בין גברים לנשים בבית הכנסת • התוצאה: המתפללים הדתיים לא יוכלו מבחינה הלכתית להתפלל במקום. תלמידיו: "הכל פועל יוצא מאווירת אי אהדת הדת במדינה"
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ג / 01.08.2023 12:24

ועד המושב צופית פיטר את הרב יצחק יעקובוביץ’, רב המועצה האזורית דרום השרון, לאחר שסירב לדרישה להסיר את המחיצות בבית הכנסת ביישוב.

יש לכם קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

לפי דיווח של דביר עמר בערוץ 7, הפיטורין חלים אך ורק על היישוב ואין להם כל תוקף וקשר לרבנותו ביתר יישובי מועצת דרום השרון.

במכתב מטעם ועד המושב שנשלח לאושרת גני גונן, ראשת מועצת דרום השרון – נאמר: “חברי הועד המקומי מבקשים להבהיר, כי גם לאחר הישיבה הנ”ל, הועד המקומי עומד על בקשתו להחליף את רב המועצה, מר יעקובוביץ. אנו מבקשים לכבד את החלטת הועד המקומי”.

בית הכנסת צופית ממוקם בתוך מועדון הפיס של המושב מזה כ-15 שנה. עד לשנים האחרונות בית הכנסת היה בשימוש רק בחגי תשרי, אולם בשנים האחרונות החל הרב יעקובוביץ’ למסור שיעורי תורה בצופית כל שבוע, לגברים ונשים המתעניינים ביהדות. הרב גם מגשר ומייעץ למשפחות שונות ביישוב ומחוץ לו.

כעת, לאחר שנים, החליט ועד המושב להתנגד לניהול ההלכתי של בית הכנסת, בטענה של “הדרת נשים במושב צופית” – וכיוון שהקרקע והמבנה של המושב.

לטענת תלמידי הרב, “הכול כפועל יוצא מאווירת אי אהדת הדת במדינה”.

לפי הדיווח, הרב יעקובוביץ’ התייעץ עם גדולי ישראל אשר פסקו את שנהוג כל הדורות: אסור להסיר את המחיצות לגמרי אלא לכל הפחות מחיצה המפרדת 168 ס”מ בתפילות.

משסרב הרב לשנות ההלכה, החליט הוועד לפטרו.

אחת ההשלכות של המהלך: המתפללים הדתיים לא יוכלו מבחינה הלכתית להתפלל במקום.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טירור חולני בישראל
    01/08/2023 13:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לעצור ולפאר את ההנהלה המושה

  2. שיעתרו
    01/08/2023 17:37
    חנן
  3. לבגץ שלוקחים מהם את חופש הפולחן…