“ראינו אותך, קשקשן”: העימות החריף בין איזנקוט לגלנט בדיון חסוי

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר נקלעו לוויכוח טעון על הסרבנות של השמאלנים • איזנקוט הטיח: "תראה אומץ לב" • גלנט: "אתה אל תלמד אותי על אומץ לב. לא אקבל ממך הטפות"
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ג / 01.08.2023 00:17

פרטים חדשים: בדיון החסוי של ועדת החוץ והביטחון שהתקיים היום (שני) בקריה בתל אביב, התפתח עימות חריג במיוחד בין שר הביטחון יואב גלנט לבין הרמטכ”ל לשעבר, ח”כ גדי איזנקוט.

יש לכם קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, במהלך הוויכוח הטעון, איזנקוט כינה אותו “קשקשן”, ושר הביטחון לא נשאר חייב – ואמר: “לא אקבל ממך הטפות על אומץ לב”.

העימות הטעון, התפתח על רקע הודעות של חיילי מילואים על אי-התייצבותם לשירות בגלל החקיקה המשפטית.

גלנט פנה לאיזנקוט ואמר: “אני אגיד משהו שלא אגיד בחוץ – בין המדינה והחיילים יש חוזה לא כתוב. אנחנו מכשירים טייסים ומצפים מהם שעד הגיל שהם יכולים – יטוסו. אסור לקחת את התפקיד הצבאי, ודרך זה להשפיע על המערכת הפוליטית. זו סרבנות!”

איזנקוט הטיח בו: “נראה אותך אומר את זה בציבור, תראה אומץ לב. ראינו אותך בשבוע שעבר, קשקשן”.

גלנט המשיך בקו התקיף: “אתה אל תלמד אותי על אומץ לב. לא אקבל ממך הטפות על אומץ לב. בחודש מרץ כולם ראו שאני מוכן לשים את עתידי הפוליטי על המאזניים ולסכן את תפקידי”.

חברי הכנסת לימור סון הר מלך ובועז ביסמוט כינו במהלך הדיון את המילואימניקים השמאלנים שמסרבים להתנדב “סרבנים” ו”לא צריך לכבס מילים ולקרוא לזה אי-התייצבות”.

ח”כ איזנקוט השיב: “זה לא סירוב – זו הפסקת התנדבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות