פסגות של אגו: הקבוצות שדאגו לעצמם על חשבון אחיהם • שמוליק קרסיק

הבחירות לעיריית ירושלים הוכיחו כי האנוכיות לא פסה מן העולם: קבוצות קטנות בחרו לדאוג לעצמם על חשבון זולתם ושכחו לרגע כי ירי בתוך הנגמ"ש עלול לפגוע בסופו של דבר גם בהם
שמוליק קרסיק
כ"ח אלול התשע"ד / 23.09.2014 15:02

ארוע השנה: הבחירות לעיריית ירושלים

תאריך: יח חשוון

כשאני מחפש את שיאה של האנוכיות השנה, הדבר הראשון המזדקר אל מול עיניי הן הבחירות לעיריית ירושלים.

קשה להבין איך שתי קבוצות קטנות ביכרו לדאוג לעצמן על גבה של היהדות החרדית בבירה; הם הביאו על העיר, במו ידיהם, את שלטונו של מי שאולי אי אפשר לקרוא לו אויב של הציבור החרדי, אך ידיד גדול ודאי שהוא לא.

מצביעי ‘עץ’ הם עם נבחר בפני עצמו. הם מקפידים לומר בכל בוקר מול המראה “בשבילי נברא העולם”, ובכל לילה לפני השינה הם מבררים מה פעלו למען עצמם במהלך היום.

הציבור החרדי, ובמידה רבה הדתי, הם אומה בפני עצמה המחויבת לדאוג לעצמה בתוך הטירוף המשתולל בחוץ. נוכחתי במלחמה שניהל ח”כ משה גפני מול נציגי הישיבות הגבוהות בוועדת שקד, כאשר טעו וקיבלו החלטה שיכולה הייתה למגר את עולם הישיבות הגבוהות, חובשי הכיפות הסרוגות. שאגותיו מילאו את החדר הגדול וקולו כמו רדף אחריך: “אתם מוחקים את עולם התורה שלכם, בדור הבא לא יהיו לכם רבנים, דיינים, מה אתם עושים?”

אני זוכר את עצמי עומד וחושב על המלחמות שינהל גפני עצמו בעוד מספר שנים, כאשר ינסה למנות רב ממקורביו ומולו יעמוד בחור צעיר שקיבל סמיכה ב’אשמת’ גפני עצמו.

היהדות החרדית, על שלל גווניה, אמורה להבין כי בקלפיות אין לה את הפריבילגיה להתפצל, גם אם מלמעלה משקיף מתחם שנלר, ומתחת לשולחן מועברת משכורת של סגן ראש עיר.

היהדות החרדית אמורה הייתה להבין כי “כוחנו באחדותנו” אינו פתגם שחוק, אלא מציאות חיים שאין לברוח ממנה.

צריך לומר את זה ברור: אם בכל מקום ידאג כל פלג מן הציבור החרדי לעצמו, אנו עתידים למצוא את עצמינו מפולגים, ומגרדים מלמטה את ספו של אחוז החסימה בבחירות הקרובות.

הירי בתוך הנגמ”ש שביצעו אנשי ‘עץ’ בחשוון, מסמל יותר מכול את המציאות בה קבוצה קטנה מחזיקה בכוח רב ועשויה לנצל אותו נגד הרוב.

עם זאת, דבר אחד צריך להיות ברור להם: אם יפסיקו החדרים להיות לשון מאזניים בירושלים, כמו במקומות אחרים, היכולת להרתיע, כמו גם הקרבה לצלחת -ת יעלם…

אז אנא, נסו מפעם לפעם שלא להפריע ליהדות החרדית לנצח, שכן פגיעה בה אינה ‘לירות לעצמך ברגל’, פגיעה בה היא ירייה ישירה בראש.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל מילה, פגז!!
    23/09/2014 19:48
    ש. אוירבעך
  1. אז שוב פעם העצניקים אשמים בהכל ? יופי הבנתי
    28/09/2014 00:03
    יוסף שוניקסן
  2. לקחו קבוצה בעלת משקל מכריע בציבור (גם לדבריך) ודחקו אותה לפינה
    אפילו למו”מ לא הסכימו לשבת איתם, אז הם הלכו ודאגו לעצמם

    מה אתה בדיוק רוצה ? שהם יתנו למושה ליאון הצדיק ויועצו לענייני חרדים יהודה ווצלר למרר להם את החיים ?

    הם העבירו את המפלגות החרדיות קורס מזורז ביחסי בוחרים-נבחרים וזה לטובת כולנו

  3. רק שכחת שלא מדובר בקבוצות קטנות
    28/09/2014 04:08
    אבי
  4. מדובר בכל אגודת ישראל שנמנעה כולל גור בעלזא ויזניץ קרלין צאנז באיאן וכו’ וכו’ (למעט מכתב של האדמור מערלוי) כולל פלג ליטאי, כך שבצד השני של המתרס ניצבים הציבור הספרדי והרוב הליטאי, מה שזה לא הוגן להפוך את הנמנעים לאיזו קבוצה “שולית” שדואגת לעצמה. הביקורת יכול להיות מוצדקת אבל צריך להיות הוגן ולומר שהמהלך עם ליאון שחתומים עליו גפני ודרעי לא היה מתואם עם חלקים נרחבים בציבור החרדי (כמעט חצי).

  5. כל הענין עם ליאון נתפר בצורה חובבנית
    28/09/2014 15:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  6. הציבור החרדי לבד לא לוקח בחירות בירושלים, כדי לנצח הוא חייב מישהוא שמביא עשרים וחמש אלף קולות מהמגזר החילוני ודל”י, משה ליאון הביא פחות קולות ממה שהיה מביא בסטיונר ממחנה יהודה, אפילו שאני באופן אישי מחבב את האיש יש כאן פשלה ממדרגה ראשונה, ואני רואה דווקא את אלו שתפרו את הענין שהם היו נמהרים לא יסודיים וחרצו את גורלה של ירושלים. לעומת זאת החסידים והעצים היו שקולים יותר והבינו שליאון לא הולך לנצח, ושלא תהיה טעות ליאון יכול להבטיח מגרש בשנלר בגודל פי שניים ממה שהבטיח ברקת, רק צריך קצת שכל לא ללכת ראש בראש מול ראש עיר שקרוב לודאי לוקח.

  7. חרדי שפוי - מעדיף ברקת, חרדי עסקן - מעדיף את עצמו
    02/10/2014 18:26
    דונגילי