הגר”מ שטרנבוך: יש הרבה ניסיונות ב’בין הזמנים’, כח הטומאה מושך

הגר"מ שטרנבוך נשא דברי חיזוק לתלמידי ישיבתו נוכח סכנות 'בין הזמנים': "ישנם מכשולות ב'בין הזמנים' העלולים להרוג את עולמו הרוחני של הבחור, וראוי לכל בחור לקבל על עצמו קבלות איך הוא ייראה ב'בין הזמנים'" • צפו 
יוסף גרינבוים
י"ג אב התשפ"ג / 31.07.2023 10:23

תקופת ‘בין הזמנים’ מלאה בסכנות רוחניות וגשמיות – וגדולי ישראל כבר התריעו בעבר, בהזדמנויות שונות, להישמר מפגעי הרחוב שעלולים להזיק לבחורים ו”להורידם לשאול תחתית”.

יש לכם קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

גאב”ד ‘העדה’הגר”מ שטרנבוך נשא בשבוע שעבר דברי חיזוק והדרכה בסוף ה’שיעור כללי’ בהיכל ישיבתו, עורר על תפקיד בני הישיבות ב’בין הזמנים’, והתריע להישמר מפגעי הרחוב המצויים ב’בין הזמנים’ העלולים ‘להרוג’ ולאבד את עולמו הרוחני של הבחור.

את דבריו פתח בדברי חיזוק להתמדת התורה בימי ‘בין הזמנים’ וסיפר לתלמידיו מה ששמע מפיו של מרן רבי איסר זלמן מלצר זצ”ל: “אנחנו הולכים להתחיל ‘זמן חדש’ הנקרא ‘בין הזמנים’, והאמת היא שבתורה כתוב ‘והגית בו יומם ולילה’ ואין חילוק בין זמן לזמן בחובת לימוד התורה, ושמעתי ממרן הגרא”ז מלצר זצ”ל שהתאונן מרה על כך שאצל בני הישיבות בדורנו כמעט כל השנה יש ‘בין הזמנים’, שבכל שבוע יש ‘שליש מהשבוע’ [ימי שישי שבת] שנעשה כבין הזמנים, ומידי כמה חודשים בשנה יש בין הזמנים ארוך שמפסיקים בזה את הלימוד. ואמר הגרא”ז זצ”ל שבדרך זו אי אפשר לצמוח גדולי תורה, ולכן צריכים להשתדל מאוד שלא יהא הפסק בלימוד התורה, וגם ב’בין הזמנים’ ימשיכו ללמוד בהתמדה”.

לאחר מכן עורר על חובת הבחורים להישמר ממכשולות הרחוב: “ראוי לכל בחור לקבל על עצמו ‘קבלות’ מיד כשיוצא ל’בין הזמנים’ – איך ייראה ב’בין הזמנים’, שהיום ישנם הרבה ניסיונות לבחורי ישיבות בתקופת ‘בין הזמנים’, וכח הטומאה מושך להיכשל בניסיונות, ובפרט שבתקופתינו הרחובות מלאים בפריצות, ואם הבחור נמשך ב’בין הזמנים’ אחר מקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם, הדבר עלול ‘להרוג’ ולאבד את הרוחניות של הבחור.

“ולכן כל בחור יידע את אשר לפניו, ומיד ביציאתו ל’בין הזמנים’, יקבל על עצמו קבלות להישמר מהמכשולות המצויים היום ברחוב, ויש לזכור שאין הקב”ה בא בטרוניא עם בריותיו, ואם הקב”ה נתן ניסיונות בוודאי יש בכוחות האדם לעמוד בזה, וכל מי שיזכה להתגבר על הניסיונות בוודאי יזכה להתעלות מעלה מעלה”.

את דבריו סיים בדברי חיזוק לתלמידיו בני הישיבה בהתמדת התורה ב’בין הזמנים’: “בני הישיבה הקדושה ימשיכו ללמוד בהתמדה גם בבין הזמנים, וה’ יעזור שאנו נקיים את חובתינו והקב”ה ישלח עזרתו מקודש שנעשה רצונו יתבך שמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות