נתניהו ל’פוקס ניוז’: האופוזיציה נלקחה בשבי על ידי מיעוט קיצוני

ראש הממשלה עקץ את ממשל ביידן: "לאורך 16 שנות כהונתי נמנעתי מלהתערב בעניינים הפנימיים של מדינות אחרות. לכל מנהיג בעולם יש עמדות ודעות לגבי ישראל. על המהומות בצרפת אין להם דעה..." • "ההתנגדות לרפורמה נובעת לא רק מעניינים פוליטיים אלא גם מחוסר הבנת המהלך"
חרדים 10
י"ג אב התשפ"ג / 31.07.2023 09:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (שני) לרשת ‘פוקס ניוז’ – בהנחיית המגיש מארק לוין – וטען כי “האופוזיציה נלקחה בשבי על ידי מיעוט קיצוני שמארגן את המחאות נגד הרפורמה המשפטית שלנו”.

יש לכם קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

הוא סיפר כי היה משא ומתן ממושך עם האופוזיציה במשך שלושה חודשים, שלא הוביל לשום מקום. למרות זאת, נתניהו הדגיש שהוא עדיין מנסה להשיג הסכמות נרחבות בנוגע לקידום מהלכי הממשלה, בנושא השינויים במערכת המשפט.

ראש הממשלה סיפר כיצד בעשורים האחרונים בית המשפט העליון פעל באקטיביזם ונטל לעצמו סמכויות מהרשויות האחרות, תוך שהוא מסביר את הרציונל בצימצום עילת הסבירות. הוא סיפר שטענת קץ הדמוקרטיה בעקבות צמצום העילה מגוחך, וכי לעליון נותרו עילות אחרות להתערבות.

ראש הממשלה התייחס לשאלה מדוע מדינות רבות מביעות דעה ואף מנסות להתערב בוויכוח הפנימי בישראל.

“נבחרתי שש פעמים באופן דמוקרטי. לאורך 16 שנות כהונתי נמנעתי מלהתערב בעניינים הפנימיים של מדינות אחרות. לכל מנהיג בעולם יש עמדות ודעות לגבי ישראל. יש עימות גדול בארה”ב בנושא המשפטי ואני לא מגיב בעניין אבל כולם שם מגיבים בעניין שלנו. לכולם יש דעה על ישראל, אין להם דעה על המהומות בצרפת…”, עקץ.

הוא הדגיש, כי הח”כים והממשלה הנבחרים בישראל הם אלה שיקבעו ויחליטו. “בדמוקרטיה הממשלה הנבחרת על ידי הציבור הוא זו שמחליטה – וזה מה שיהיה. מה שאנחנו עושים זה לא להחליש את הדמוקרטיה הישראלית אלא לחזק אותה”.

המראיין תהה באוזני ראש הממשלה מה המניעים של מתנגדי המהלכים שמובילה ממשלתו – והאם המחאה נגד החקיקה המשפטית איננה אלא ניסיון להפיל את שלטונו, ואף ציין שמות אנשים שמנסים לערער על לגיטימיות הממשלה דוגמת אהוד ברק וטום פרידמן. נתניהו השיב שמארגני המחאות אמרו בפתיחות כי רצונם להפיל את הממשלה – עוד בטרם הוצגה לציבור הרפורמה.

“זו ממשלת מרכז-ימין והם רוצים ממשלת שמאל”, הדגיש נתניהו. “הם לא רוצים שאנחנו נהיה בשלטון, הם רוצים להיות בשלטון, רק שהם לא יכולים להגיע לשלטון דרך בחירות. אז הם מנסים לעשות את זה בעזרת השיבוש העצום הזה”.

הוא ציין, “יש כאן כמובן פוליטיקה, אבל גם חוסר הבנה של הדמוקרטיה. צריך איזון בלאנס נכון בין הרשויות בכל מדינה. בישראל האיזון הופר ואנחנו מנסים לשחזר אותו. לא יכול להיות שבחרת ממשלה והממשלה היא לא זו שמחליטה. לא יכול להיות ששופטים שלא נבחרו על ידי הציבור יקבעו במקום הממשלה”.

על שופטי בית המשפט העליון אמר נתניהו: “הרעיון הוא שזה לא באמת משנה מה אתה בוחר. אתה בוחר בממשלה, הצבעת למדיניות זו או אחרת, אתה לא מחליט. אתה יודע, 15 האנשים האלה, אגב, כבודם במקומו מונח, הם משפטנים טובים, אין לי שום דבר רע לומר עליהם כאנשים, אבל הם לא נבחרו והרבה פעמים הם בוחרים את עצמם, הם יחליטו במקום העם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות