‘אין לי איך לעשות את זה’ • התכתבות חשפה: לפיד סיכל פשרה

ההתכתבויות בין יאיר לפיד ויואב גלנט בזמן ההצבעה הגורלית על צמצום עילת הסבירות נחשפות - ומראות כיצד קרסו שיחות הפשרה באשמת האופוזיציה • לפיד כתב: "אין לי איך לעשות את זה. ליברמן ומיכאלי לא בעסק" • הליכוד: "האמת יוצאת לאור. לפיד, הפסק להסתתר ובוא לדבר".
חרדים 10
י"ג אב התשפ"ג / 30.07.2023 21:00

ההתכתבות בין ראש האופוזיציה יאיר לפיד  ליואב גלנט בזמן ההצבעות במליאה על חוק צמצום עילת הסבירות חושפת: כיצד באמת נכשלו מאמצי הפשרה של שר הביטחון ברגע האחרון?

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, לפיד שלח הודעה לשר גלנט וכתב: “אין לי איך לעשות את זה. ליברמן ומיכאלי לא בעסק”.

לפיד הגיב בתשובה הזו להצעה של גלנט לדחות את תחילת יישום החוק לינואר 2024, כדי לאפשר כמעט עוד חצי שנה של שיחות על הרפורמה המשפטית, בניסיון להשיג פשרה כוללת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לגלנט כי יסכים להצעה. לפיד הביע גם כן עניין בהצעת שר הביטחון, אלא שלא הצליח לגייס את שותפיו לאופוזיציה – וכך נפלה הצעת הפשרה.

מאז נכשלו המגעים, לפיד הרבה להטיח האשמות בנתניהו ובשרים יריב לוין ואיתמר בן גביר.

אתמול בראיון לטלי מורנו ב’כאן חדשות’ אמר לפיד ש”לוין ובן גביר נכנסו לחדרו של נתניהו, דפקו על השולחן – ונתניהו נכנע”.

אבל ההתכתבות שנחשפת כעת מגלה כי לפיד בוודאות לא יכול היה להוביל מהלך כזה – והוא מטיח האשמות שווא בראש הממשלה ושריו.

תגובת ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפרסום שמציג כי האשמה בסיכול הפשרה נועצה בו ובאופוזיציה: “מהיום הראשון אמרנו שאין טעם לבנות על הבטחות של נתניהו, מפני שהוא תמיד ישקר. מה שלא סגור מראש בחקיקה, לא יקרה. פתרונות של הרגע האחרון במליאה אינם הדרך הנכונה כשמתעסקים עם נוכלים”.

הליכוד בתגובה לחשיפת ההתכתבויות של לפיד: “האמת יוצאת לאור. כפי שאמרנו לכל אורך הדרך, הליכוד ומפלגות הקואליציה הן אלה שהושיטו יד לפשרות- ועשו כך עד הרגע האחרון. אבל האופוזיציה בראשות לפיד, ששבויה בידי ראשי המחאה, טירפדה ומנעה גם הפעם כל ניסיון להסכמה. לפיד, הפסק להסתתר ובוא לדבר”.

היום הציב לפיד תנאי לחזרה לשיחות בבית הנשיא – הקפאת הרפורמה בחקיקה לתקופה 18 חודש.

הליכוד הגיב: “יאיר לפיד מוכן לדבר עם אבו מאזן בלי תנאים מוקדמים, אבל לליכוד הוא מציב רשימת תנאים מוקדמים להידברות. אנו מזמינים את לפיד להיכנס להידברות עוד היום כדי שכולנו נוכל להגיע להסכמה רחבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות