הליכוד: אין מרד • אדלשטיין לשמאל: תשתוללו? נהיה נחושים יותר

אחרי ששמונה שרים וח"כים מהליכוד הביעו מורת רוח ממהלכי הקואליציה - הליכוד הגיב: "נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן" • יולי אדלשטיין: "מסר חד למחוללי המחאה הקיצוניים: ככל שתהיו אלימים יותר - כך נהיה נחושים יותר"
אריה ריבקינד
י"ב אב התשפ"ג / 29.07.2023 22:02

בליכוד הגיבו הערב (מוצ”ש) להצהרות של חברי כנסת מהמפלגה במהלך סוף השבוע נגד המשך החקיקה ללא הסכמה רחבה – ומבהירים כי לא מדובר במרד.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

“אין מרד בליכוד. כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך – אבל לא לתת את הווטו לצד השני. בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש הממשלה נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן”.

שמונה שרים וח”כים מהליכוד הביעו את מורת רוחם מהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין סביב החקיקה המשפטית.

בחדשות שישי ב’כאן חדשות’ דווח אתמול, כי חמישה מבין השמונה הם השרים יואב גלנט, יואב קיש, אבי דיכטר, גילה גמליאל ואופיר אקוניס.

גם חברי הכנסת יולי אדלשטיין  דוד ביטן ואלי דלל – שלושה ח”כים שככל הנראה לא יהיו ברשימת הליכוד בכנסת הבאה – הודיעו כי לא יתמוכו עוד בהצעות חוק שאינן זוכות להסכמה לאומית רחבה.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין הכריז ביום שישי בראיון ל’פגוש את העיתונות’, כי אינו מתחייב לתמוך בלי תיאום מראש עמו. “הודעתי דבר אחד פשוט למי שצריך לדעת: בפעם הבאה הם יצטרכו לתאם ולדבר איתי מא’ ועד ת’ על כל החוקים שקשורים ברפורמה. איך יעלה, מתי ובאיזה נוסח. רק אז אחליט אם אני תומך או לא. אני רוצה לדעת בדיוק מה יעלה ואז אחליט”.

עם זאת, הערב צייץ אדלשטיין בישבון הטוויטר שלו: “מסר חד וברור לגורמי ולמחוללי המחאה הקיצוניים: האלימות וההשתוללות שלכם – הגורם להצבעה הגורפת בימין. ככל שתהיו אלימים יותר – כך נהיה נחושים יותר. לרוב השפוי אני אומר: היד שלנו מושטת אליכם. עם אחד אנחנו. רק יחד נוכל להביא עתיד טוב ונכון יותר למדינת ישראל”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בבית הנשיא פנו לקואליציה ולאופוזיציה ודחקו בהם לשוב לשיחות המשא ומתן כבר בשבוע הבא. על פי הדיווח, באופוזיציה חוששים לשוב למשא ומתן, לפני פסיקת בג”ץ בעניין צמצום עילת הסבירות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברי חברי הכנסת מהליכוד: “אולי יש כאלה ששכחו, אנחנו לא שכחנו, העם בחר ימין”.

חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד התייחס הערב בערוץ 13 לאפשרות שתוקם ממשלת אחדות על חשבון השותפים הטבעיים – ואמר: “מי שרוצה אחדות לא מחרים ולא דורש להחרים. אני אומר דבר אחר, למה במקום השותפים? למה לא בנוסף? לא הגיע הזמן שכל המפלגות הציוניות יתאחדו? לא במקום – בנוסף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות