ההפגנה מול השגרירות בשוודיה הסתיימה: מה הוצת במקום התנ”ך?

חרדים 10
|
י' אב התשפ"ג / 28.07.2023 18:06
אישה בשנות ה-50 לחייה קיבלה אישור להצית את ספר התנ”ך, כדי להעלות מודעות לזכויות הילד -, אך לבסוף “הסתפקה” בהצתת דף לבן, כ”סמל למערכת השוודית הריקה מתוכן”

בפעם השנייה בתוך שבועיים: אחרי שמשטרת שוודיה אישרה לאישה להפגין היום (שישי) מול שגרירות ישראל בשטוקהולם ולהעלות באש ספר תנ”ך כחלק מהמחאה –  האישה, בשנות ה-50 לחייה, “הסתפקה” בשריפת דף לבן כ”סמל למערכת השוודית הריקה מתוכן”.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

בבקשת האישור האישה הודיעה כי  “תשרוף את התורה עם מצית” במטרה להביא לקדמת הבמה את זכויות הילד בשוודיה, שלדבריה מופרות שוב ושוב.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במהלך ההפגנה, טענה האישה כי הרשויות השוודיות לוקחות ילדים למוסדות ומפצלות אותם ממשפחתם, ועד שלא יפסיקו לעשות זאת – היא תמחה ותשרוף את הספר הקדוש. היא הוסיפה כי היא מעוניינת לשרוף גם חלקים בתלמוד.

כשנשאלה מדוע היא לא מפגינה נגד הפרלמנט ענתה: “הפרלמנט כל כך מושחת. מה שמעניין אותם זה לא האזרחים אלא נאט”ו, ולשרוף מול הפרלמנט לא יעשה שום אימפקט.

אתמול נעשו מאמצים להידבר עם האשה, כדי לשדלה לוותר על הרעיון, אך ללא הצלחה.

מוקדם יותר אתמול הביע ראש ממשלת שוודיה, קריסטנסן דאגה מעלייה בביקוש לרישיונות להפגנות בהן מתכננים לשרוף ספרי קודש.

לפני כשבועיים איים גם אחמד עלוש, מוסלמי בן 32 תושב שוודיה, לשרוף ספר תנ”ך. לבסוף  טען בפני עיתונאים שלא התכוון לשרוף את הספר הקדוש, וכי רק רצה למשוך תשומת לב לאירוע שריפת הקוראן לפני כחודש.