“הקרע לא מאפשר לי להמשיך”: מנכ”ל משרד החינוך פרש מתפקידו

אסף צלאל, טייס במילואים, הודיע לשר קיש על סיום דרכו: "מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש ולפעול באמצעותה לאיחוי הקרעים" • קיש הודיע על מינויו של מאיר שמעוני לתפקיד ממלא מקום
אריה ריבקינד
י' אב התשפ"ג / 28.07.2023 13:36

מנכ”ל משרד החינוך, תא”ל אסף צלאל, הודיע היום (שישי) לשר החינוך על החלטתו לסיים את תפקידו במשרד – בגלל הרפורמה המשפטית.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

את תפקיד ממלא מקום המנכ”ל יתפוס מנהל מחוז ירושלים מאיר שמעוני. שמעוני ייכנס לתפקיד באופן מיידי, תוך כדי חפיפה מסודרת עם המנכ”ל היוצא.

השר קיש: “שמעוני איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך”.

צלאל מסר: “מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה לכל אנשי החינוך היקרים – אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה”.

לדבריו, “כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה, וכפועל יוצא הודעתי לשר החינוך על החלטתי לסיים את תפקידי במשרד”.

הוא פרגן לשר קיש: “אני מודה לשר יואב קיש על ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה, אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה אותה ישמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שהשר ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך”.

הוא הדגיש: “כטייס אמשיך לטוס ולשרת בצה”ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט -׳אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת׳”.

השר קיש הגיב: “אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור, תוך שימת דגש על טובתם של תלמידי ישראל והערכות לפתיחת שנת הלימודים. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה. המשרד ממשיך בפעילותו הנרחבת להערכות לפתיחת שנת הלימודים, בשיתוף כלל הגורמים המעורבים בנושא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הביתה
    28/07/2023 14:17
    אבי
  1. יאלה הביתה יש הרבה שיחליפו אותך

  2. עזרנו ה' לנקות אורוות
    28/07/2023 17:16
    עזרא
  3. לך לשלום
    השאירו את חינוך ילדי ישראל בילדים אמוניות
    מה לכם בבית קדשי הקדשים!