ראש הישיבה מגור: “תפילה בשיברון לב עדיפה על היכל מחופה שיש”

במכתב שנשלח לקהילת 'פני מנחם' באשדוד, לאחר שמבנה בית המדרש של הקהילה נהרס בידי העירייה - כותב הגר"ש אלתר לבני קהילתו: "אם הרסו קירות גשמיים, לא הצליחו להרוס האמונה שבלב בצדקת הדרך"
יוסף גרינבוים
י' אב התשפ"ג / 28.07.2023 13:13

לפני יומיים נהרס חלק ממבנה בית המדרש של קהילת ‘פני מנחם’ בעיר אשדוד על ידי העירייה.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

בעקבות זכו היום (שישי) בני הקהילה בעיר למכתב חיזוק מראש הישיבה, הגאון רבי שאול אלתר, הכותב, כדרכו, שיש לנצל את האירוע בכדי להתחזק בתפילה ובעבודת ה’.

השבוע נהרס מבנה בית המדרש של הקהילה בידי עיריית אשדוד לאחר שבעירייה טענו כי המבנה שהוקם על ידי  הקהילה נבנה שלא כחוק.

בקהילה, לעומת זאת, טענו כי בסך הכל הוחלף קראוון ישן במבנה חדש, וכי לא בוצעה כל חריגה משטח המגרש הנוכחי. בנוסף טענו בקהילה, כי הפרויקט בוצע תוך תיאום והסכמה שהתקבלה מראש העיר – אם כי ההסכמה הופרה ברגע האחרון.

במכתב החיזוק מראש הישיבה, שנכתב ב”יום ערב תשעה באב – יתהפך לנחמה” – נאמר: “הנני משתתף בצערכם – צער כל קהילתנו וכל אשר יראת ה’ בלבבו – על הריסת מקדש מעט מקום תורה ותפילה. אבל אם הרסו קירות גשמיים, לא הצליחו להרוס האמונה שבלב בצדקת הדרך.

“ואדרבא”, מוסיף ראש הישיבה, “ובוודאי תתאמצו בכל עוז לבלי ליתן מגרעות לתורה ותפלה (והרי זו תפילה לעני, בשברון לב, יותר מתפילה בהיכל מחופה שיש).”

ראש הישיבה מברך את בני קהילתו: “ויהיה בשי”ת בישועתכם למצוא מקום ראוי למשכן קבע, וגם עד אז במשכן עראי, למקום שמגדלין בו תורה ותפילה עד יבוא שילה בב”א”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות