ההוזלה הדרמטית: ראשי ערים הודו למקלב על סבסוד התחב”צ

’רפורמת מקלב׳ תסבסד את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית בערים הנמצאות בדירוג 1-5 למדד החברתי כלכלי של הלמ״ס ב-50% ראשי הערים: הוצאות התחבורה של כל משפחה יוזלו כעת במאות שקלים בחודש • ליברמן תקף: "תושבי רמת גן ישלמו על אותו המנוי פי שניים. סביר?"
אריה ריבקינד
י' אב התשפ"ג / 28.07.2023 12:31

עם צאת הצום קיים סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב סבב שיחות עם ראשי הערים במדד 1-5 למדד החברתי כלכלי של הלמ”ס, לצד ראשי ערים חרדיות, ועדכן אותם בפרטי הרפורמה החדשה, שתוזיל את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-50%.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

זאת לאור הנחייתו לראש הרשות החרדית לממן מתקציב הרשות החרדית את הוזלת המחירים בכל הערים הנמצאות תחת מדד 1-5 למדד חברתי כלכלי של הלמ״ס.

סגן השר שוחח עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ וראש מועצת רכסים דן כהן וסגנו יצחק רייך.

ראשי הערים הודו למקלב על שנרתם להוזלת מחירי התחבורה הציבורית, שהיא הוזלה ניכרת – ותקל על יוקר המחיה. “מדובר בתיקון עוול גדול שנעשה. הוזלה זו נוגעת לכל תושב ותושב. וכעת עם מימון הרשות החרדית את הוזלת המחירים יוכלו התושבים להנות מנסיעה זולה שתסייע בהורדת יוקר המחיה”.

יו״ר פורום רשויות חרדיות מאיר רובינשטיין אמר: “זוהי יוזמה שנוגעת לכל אחד ואחד מתושבי העיר. הוצאות התחבורה של כל משפחה יוזלו כעת במאות שקלים בחודש אודות לרפורמת מקלב להורדת מחירי התחבורה הציבורית. יחד עם כל תושבי העיר, אנו מודים לרב מקלב ומברכים אותו על כך.

“כזכור, לפני כשנה שרת תחבורה דאז הפלתה לרעה את תושבי העיר, יחד עם שאר תושבי הערים החרדיות. עתרנו בשעתו לבג”ץ אך לצערי לא קיבלנו סעד. הרב מקלב מביא תיקון עוול גדול לתושבי הערים החרדיות”.

‘פורמת מקלב’ להוזלת מחירי התחבורה הציבורית תוזיל את מחירי הנסיעה בכרטיסים הקבועים בעשרות אחוזים. כך, למשל, תושבים המתגוררים בערים 1-5 למדד החברתי כלכלי של הלמ”ס יוכלו לרכוש כרטיס נסיעה ב-50% אחוזי הנחה, כך שישלמו מחצית ממחיר הנסיעה שיתעדכן עם כניסת הרפורמה.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, תקף את העזרה למוחלשים: “בואו נדבר על סבירות. תושבי בני ברק יהנו מהנחה של עד כ-50% למנוי חופשי-חודשי בתחבורה ציבורית, בעוד שתושבי רמת גן ישלמו על אותו המנוי פי שניים. סביר?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד סיבסוד מגזרי
    28/07/2023 13:57
    קר קר קרקר קרעי
  1. במקום לדאוג לתשתית תחבורה לכולם ברמה גבוהה בהתאם לצרכים, שודדים את הקופה.
    מגזר אחד על חשבון השני – כרוח התקופה, אכול ושתה כי מחר נמות…