שוב ניתן אישור לשרוף את התנ”ך בשטוקהולם • פרוש: “חילול נוראי”

שבועיים אחרי שאישרה למוסלמי: משטרת בשטוקהולם אישרה שוב לאישה לשרוף את ספר התנ"ך מול השגרירות הישראלית השר פרוש: "למנוע בכל דרך. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים" • רב הכותל: "למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש"
נתן פרל
י' אב התשפ"ג / 27.07.2023 22:50

שבועיים אחרי מתן אישור למפגין לשרוף ספר תנ”ך בשבדיה: משטרת שטוקהולם העניקה אישור דומה לאישה המתכננת לשרוף מחר (שישי) את הספר הקדוש מול שגרירות ישראל, במהלך הפגנה שתתקיים במקום.

לפי שעה לא ברורה הסיבה להצתה המתוכננת של התנ”ך.

דובר משטרת שבדיה אמר כי מתנהלים מגעים מול האישה במטרה למנוע ממנה לבצע את המעשה בפועל, אך האישור הבסיסי ניתן.

בפעם הקודמת טען אחמד עלוש, המוסלמי שאיים לשרוף את התנ”ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, בפני עיתונאים שלא התכוון לשרוף את הספר הקדוש. “בתור מוסלמי אני לא שורף ספרים”, אמר.

לדבריו, רק רצה למשוך תשומת לב לאירוע שריפת הקוראן שהתרחש כשבועיים קודם לכן – מהלך שהוביל למחאות קשות בעולם הערבי.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הגיב הערב: “יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ”ך מחר בשוודיה, וכן להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים”.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, אמר הערב: “אני מגנה בחריפות את הכוונה לשרוף את ספר התורה הקדוש כל כך לעם היהודי. זהו אירוע חרפתי שמוזיל את הערך הקדוש שבספר הספרים ופוגע אנושות ביהודי העולם כולו. אני מצפה כי הרשויות בשטוקהולם יפעלו במידי לביטול האירוע הפרובוקטיבי. פגיעה בדתות היא אירוע מביש ופוגעני”.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, אמר: “תדהמה וזעזוע לאחר שמשטרת שטוקהולם אישרה בפעם השניה לשרוף את ספר התנ”ך.

“השלטונות השוודים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים – זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך.

“אני קורא לשלטונות שוודיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו – עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות