ביידן נתן ‘אור ירוק’: לקדם עסקת נורמליזציה בין ישראל וסעודיה

תומאס פרידמן, עיתונאי ה'ניו יורק טיימס', חשף כי הנשיא ביידן נתן "אור ירוק" לאנשיו לבחון קידום עסקה עם יורש העצר הסעודי • פרידמן טוען כי הנשיא בוחן את המחיר שישלמו האמריקנים בתמורה למהלך נורמליזציה • ומה דורשים מישראל?
חרדים 10
י' אב התשפ"ג / 27.07.2023 21:17

תומאס פרידמן, עיתונאי ה’ניו יורק טיימס’, חשף היום (חמישי) כי נשיא ארה”ב ג’ו ביידן אישר שנתן ליועציו ‘אור ירוק’ לקידום עסקה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שתכלול נורמליזציה עם ישראל.

על פי הדיווח, השיחות בנושא מתקדמות באופן מהיר מהצפוי.

בימים האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים בנושא והיועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן וממונה מדיניות המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגורק, נשלחו  לשיחות בסעודיה.

פרידמן הוסיף: “הנשיא עדיין לא הכריע אם להתקדם, אך נתן אור ירוק לאנשיו לבחון עם נסיך הכתר הסעודי מחמד בן סלמאן את האפשרות הזו, ובאיזה מחיר”.

לפי הדיווח, אחד התנאים המרכזיים הוא ויתורים משמעותיים שתבצע ישראל לטובת הפלסטינים באופן שישמר את האפשרות העתידית ליישום פתרון שתי המדינות – שגם האמריקנים מבינים כי אין דרך להוציא לפועל בעתיד הנראה לעין.

על פי הערכות סעודיה תבקש מוושינגטון בתמורה להסכם כזה אמנת ביטחון הדדי להגנה מפני באיראן, אפשרות להפעלת תוכנית גרעין למטרות אזרחיות והסכמה לרכישת נשק אמריקני מתקדם.

האמריקנים, מנגד, רוצים שהסעודים יסייעו לפלסטינים בתקציבים משמעותיים מאוד ויצמצמו את יחסי המסחר שלהם עם סין.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות