אחד מראשי המחאה חושף: כך נהרוס הכלכלה ונפיל את הממשלה

משה רדמן, מהמנהיגים הבולטים של מחאת השמאל, חושף את הצעדים העתידיים ומסמן את המטרה: "זה יביא לאינפלציה מטורפת ולעליית הריבית וזה יכביד על הציבור. אנשים יתחילו להיחנק, לא יהיה כסף לקנות בסופר" • "המדינה תתרסק, אך לצערי אנחנו נצטרך לעצום העיניים ולסתום האף"
חרדים 10
י' אב התשפ"ג / 27.07.2023 21:00

משה רדמן, ממנהיגי מחאת השמאל הבולטים נגד הרפורמה המשפטית, מדבר בראיון שהעניק ליומון ‘כלכליסט’ על עידוד קריסת הכלכלה הישראלית – כחלק מהניסיונות להפיל את הממשלה.

רדמן נשאל בראיון: איך מפילים ממשלה? אנחנו במשטר דמוקרטי ואין בחירות באופק.

הוא השיב: “מתחילים להקשות מאוד על המצב הכלכלי. כבר רואים שמוציאים מישראל כסף, נראה בקרוב מהלך של משיכת כספים מהבורסה. לצערי הרב זה יביא לאינפלציה מטורפת ולעליית הריבית וזה יכביד על הציבור. אנשים יתחילו להיחנק מהמשכנתאות, לא יהיה כסף לקנות בסופר”.

הוא הוסיף ושטח את מה שיתחולל כתוצאה מהמאבק במדינה: “בעוד שלושה-ארבעה שבועות אתה תראה מכתבים ממפקדים בשב”כ ובמוסד שיגידו שהם פורשים, ובסוף יגיע חבר כנסת אחד בודד שיגיד שהוא כבר לא יכול.

“המדינה תתרסק, אך לצערי הרב אנחנו נצטרך לעצום את העיניים ולסתום את האף ולתת להם להוביל אותנו לשם”.

אבל זה לא חבר כנסת אחד, דרושים ארבעה, אולי חמישה, הוא נשאל.

“ברגע שיהיה אחד, זה כמו מגדל קלפים, יופיעו עוד. כרגע יש אפס”.

ואיך המחאה תסייע לזה בעצם? מקשה המראיין.

מנהיג המחאה מסביר בבהירות: “שוב אני אומר – נראה אנשים שמוציאים כסף מהבורסה ואפילו מחשבונות עו”ש, ונמשיך ברחובות במחאה שישראל עוד לא ידעה כמותה. במקביל, מערך הביטחון והשירות הציבורי ילכו ויתפרקו”.

אתה לא חושש שהציבור יאבד כוח ולא ירצה ללכת למהלכים כאלה?

“הציבור בכל פעם מפתיע אותי מחדש. אנחנו כבר שבעה חודשים במאבק ובכל פעם התרגשנו יותר. עכשיו אני חושב שהציבור בישראל נמצא בהלם מעוצמת הניתוק של הממשלה, והוא מבין שאין לה לגיטימציה לפעול”.

הוא גם מודה במטרה שהציב לעצמו: “אני מקווה שאצליח לשכנע את כולם שעכשיו היעד הוא להפיל את הממשלה, כי היום הממשלה הזאת חתמה על הדה־לגיטימציה של עצמה”.

יש פרשנים שטוענים שגנץ ולפיד נכנעו לתכתיבי המחאה ופחדו להתפשר, ושבלי המחאה היה אפשר להגיע להסכמות מרוככות יותר, אומר לו המראיין. .

“גנץ ולפיד, כבודם במקומו מונח, לא נכנעו למחאה. המחאה פשוט בחרה בנתיב הנכון. הם לצערי ניסו לסחוף אותנו איתם בנתיב מפותל ועקלקל. אני מזכיר לך שלא הם שמנעו את החקיקה בהתחלה, אלא המחאה. זה נראה כאילו המחאה נכשלה, אבל היא לא. בלעדיה כבר בפברואר היינו נשארים בלי ועדה למינוי שופטים ועם פסקת התגברות על העליון. ועכשיו, בסוף יולי, אנחנו רק עם ביטול מרוכך של עילת הסבירות. כיום המחאה חזקה מספיק כדי לתת גב לבג”ץ שלא יאשר את החוק הזה. חומת המגן לא היתה גנץ ולפיד אלא רק המחאה”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: “כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת ,רואים שגם S&P כמו מודיס אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית, אלא בגלל המחאה שמייצרת אי יציבות.

“בינתיים משה רדמן אחד ממנהיגי המחאה גם מצהיר בגלוי על כוונתם לפגוע בכלכלה הישראלית. האופוזיציה חייבת לגנות גורמים כמוהו שעושים נזק למדינת ישראל, ולהגיע להידברות אמיתית כדי להוביל להסכמות משותפות ויחד לתקן את הדברים החיוניים במערכת המשפט ולחזק את הכלכלה הישראלית”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תבחרו שם לארגון
    27/07/2023 21:19
    בני
  1. חמס כבר תפוס,
    חיזבאללה גם,
    אולי אש”ף ישחררו איזה אות בשבילכם.

    סה”כ תיכנסו לרשימה המכובדת של ארגונים הלוחמים ביהודים

  2. אין בושה יותר
    28/07/2023 14:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. נשרוף את המדינה נפיל את הכלכלה נחנוק אנשים נגרום להם לקרוס
    כן כן זה השמאל המתורבת