אוקראינה שוקלת: נגביל מאד הגעת הברסלבים לאומן בראש השנה

שגריר אוקראינה בישראל הודיע כי השלטונות שוקלים להגביל משמעותית את ההגעה לאומן בראש השנה: "קיים חשש שדווקא בגלל ריכוז גדול של אזרחים - הדבר יביא את הרוסים לנסות ולפגוע בכמה שיותר אנשים, כולל יהודים, כדי ליצור כמה שיותר כאוס. יש לנו חובה לצמצם את הסכנה"
יוני גרין
ט' אב התשפ"ג / 27.07.2023 13:49

מניעות ועיכובים: שגריר אוקראיניה בישראל, יבגן קורניצ’וק התייחס היום (חמישי), בפנייה לתקשורת הדתית בישראל, להגעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה הקרוב.

השגריר קורניצ’וק אמר, כי השנה שוקלים השלטונות האוקראיניים להגביל משמעותית את מכסת כניסת הישראלים לאומן בראש השנה ובחגי תשרי, מתוך דאגה לחייהם של המבקרים, לאור המצב הביטחוני ומתקפות המל”טים הרוסיות.

“למרבה הצער, הרוסים לא חוסכים באמצעים כחלק ממלחמתם נגדנו. הם הורגים אזרחים ומפציצים אזורים שאינם קשורים כלל לאזורי הלחימה. ואכן, עד כה, יותר מ-21,000 אזרחים נהרגו באוקראינה”, אמר השגריר.

לדבריו, “אזור אומן אינו שונה וקיים חשש שדווקא בגלל ריכוז גדול של אזרחים – הדבר יביא את הרוסים לנסות ולפגוע בכמה שיותר אנשים, כולל מנהיגים דתיים ומאמינים יהודים, כדי ליצור כמה שיותר כאוס.

“אומן עצמה והפרברים הופגזו כמה פעמים, וכתוצאה מכך עשרות אזרחים נפצעו ולכן יש לנו חובה לצמצם את הסכנה ומכאן הגבלה הצפויה של מספר המבקרים”.

השגריר הוסיף:  “אנו מקווים שהתפילות יתגשמו ושאוקראינה תחזור להיות מדינה המארחת מבקרים מישראל, כולל יהודים מאמינים המגיעים לאוקראינה לבקר בקברי צדיקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות