איש התקשורת נזף: “מסעדן תל אביבי, למי אתה תוקע אצבע בעין?”

איש התקשורת אברי גלעד פונה, בפוסט מיוחד, למסעדנים התל אביבים שהחליטו לפתוח בהתרסה את המסעדות בתשעה באב: "את יום השואה אתה כן מכבד? למה? זה גם לא היה בימיך" • "אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה"
חרדים 10
ח' אב התשפ"ג / 26.07.2023 17:54

איש התקשורת אברי גלעד פרסם היום (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו  פנייה לבעלי המסעדות התל-אביבים שהחליטו לפתוח את עסקיהם בהתרסה  בתשעה באב, “כאות מחאה” נגד הממשלה.

“מסעדן תל אביבי יקר”, כתב גלעד. “כשאתה פותח הערב את העסק שלך בהתרסה, אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה. יודע מה, אתה אפילו יותר גרוע, כי הוא אולי אומר פרקי תהילים כמנהגו, ואינו מקיים דברים שבעיניו הם מנהגי גויים, ואילו אתה פשוט מתעלם מהיום הזה, כאילו זה סתם יום שהדתיים צמים בו בשביל הכיף”.

הוא מציין, כי “תשעה באב אינו חג דתי. הוא ציון לאומי. בתאריך הזה הובסנו כעם וגלינו מארצנו. בתאריך הזה נוצר כאב כה חריף, שניתן לומר שכל אחד מאיתנו נושא שאריות ממנו עד היום. אני מדמיין מה הרגישו אבות אבותי בירושלים לפני 1950 שנה ביום הזה, איזו זוועה הם עברו, ואחר כך הדרך לרומא, והעבדות, והאונס, והרצח, ואיבוד הבית לדורות.

“כמה מכל הצער הזה עבר אלי בצורתו הגולמית ומשפיע על נפשי עד היום? רק יכול להעריך”.

גלעד שב ופונה אל המסעדנים: “חבר, את יום השואה אתה כן מכבד? למה? זה גם לא היה בימיך. אז תשעה באב זה כמו יום השואה אבל לפני יותר זמן. מה הטווח שאתה כן מציין ומה לא? וילדיך, מה יקרה כשהם ירצו לפתוח את המסעדה שירשו ממך ביום השואה? תתנגד? תעודד?

“תבין, אתה לא צמח הידרופוני שמוגש למנה ראשונה אצלך במסעדה. יש לך שורשים באדמה הזאת, והם עתיקים, והם ראו חורבן נוראי ואתה בא להתנתק מהם. האם אתה חושב שכצמח אתה מרוויח מהניתוק הזה? בעיני אתה רק נהיה יותר חלש, קל לתלישה. תלוש”.

גלעד מדגיש: “אני לא איש דתי בכלל. אני לא צם. צומות לא מדברים אלי. אבל מנהגי אבלות מינימליים כן, וכבוד למורשת שלי בוודאי שכן. ולמי אתה תוקע אצבע בעין כשאתה פותח הערב? לעצמך. תבלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יישר כח גדול
    30/07/2023 10:47
    אני
  1. יישר כח גדול