“טעיתי”: השף חיים כהן חזר בו ולא יפתח את המסעדה בתשעה באב

בעקבות הסערה הציבורית: השף חיים כהן הודיע כי יסגור את מסעדת 'יפו תל אביב' בערב צום תשעה באב • "יש לערב הזה משמעות לחלק נכבד של העם ואני מכבד את זה. אני מתפשר וסוגר" • ח"כ מתן כהנא: "ממנו תראו וכן תעשו"
חרדים 10
ח' אב התשפ"ג / 26.07.2023 16:42

השף חיים כהן  שהודיע אמש כי יפתח את מסעדת ‘יפו תל אביב’ בערב תשעה באב, חזר בו אחר הצהריים (רביעי) מהחלטתו לפתוח את המסעדה – והכריז כי היא תהיה סגורה.

ההחלטה הגיעה בעקבות סערה ציבורית שהתעוררה על רקע החלטת שפים ובעלי מסעדות תל אביבים לפתוח בהתרסה בערב התום ויום האבל בו מתאבל העולם היהודי על חורבן בית המקדש.

“אנחנו סוגרים להערב את ‘יפו תל אביב’ – כצעד לקירוב לבבות.”, כתב השף הנודע, המפעיל גם את מזנון משכן הכנסת. “מילה שנשמעת כקלישאה היום – אבל לוותר עליה בשבילי זה כמו לוותר על מדינת ישראל.

“לכבוד כל מי שטובת המדינה עומדת לנגד עיניו, אני קורא להרגע – הלוואי שכל האנרגיה של השנאה והחרמות שמסתובבת ברשת ובכלל הייתה מופנית לקירוב לבבות! אני לא מתבייש להגיד – טעיתי! יש לערב הזה משמעות לחלק נכבד של העם ואני מכבד את זה. אני מתפשר וסוגר את יפו תל אביב.

“ולכל נבחרנו, אני פונה בבקשה – תסתכלו מה קורה לנו ואצלינו, תורידו את הלהבות, ואולי אולי, תתפשרו. אני מייחל לאותה הרוח – לכבוד על העם שלנו! כי אין לנו ארץ אחרת!!!”

חבר הכנסת מתן כהנא הגיב לשף כהן ואמר: “ממנו תראו וכן תעשו. מדינת ישראל צריכה כעת יותר אנשים כמו השף חיים כהן. אחים אנחנו”.

כפי שדווח בחרדים 10, מסעדנים תל אביביים הודיעו כי יפתחו הערב, צום תשעה באב , את העסקים כרגיל, חלק מהם “כאות מחאה” על החוק לביטול עילת הסבירות שעבר בכנסת – ועוררו, כצפוי, סערה.

מנהלת לשכת הפרסום הממשלתית מוריה שלום הגיבה בפייסבוק: “כל הכבוד!!! דפקתם את הדתיים , הראתם להם מה זה. ‘אנחנו נאכיל את העם שלנו גם בט׳ באב!!!’ קרא השף כי זו המחאה האמיתית! יאללללללה שלכם!

“על מה אתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו??? מה ההיסטוריה שלהם? מה המורשת? את מי בדיוק אתם דופקים?????”.

גם ידועניות ואושיות רשת יצאו נגד הפרובוקציה.  אחת מהן, אדל בספלוב, שנחשפה אמש לידיעה החדשותית, תקפה  במילים קשות בסטורי בחשבונה באינסטגרם את ההחלטה, והאשימה את המסעדנים בהעמקת הסכסוך הקשה ממילא בימים אלו בחברה הישראלית.

“איכס, גועל נפש!!!”, זעקה מתוך הטקסט על רקע תמונה מהדיווח. “גם ככה המצב במדינה שלנו לא טוב, למה להצית ולהדליק עוד ולעשות עוד רע?”

בספלוב לא הייתה היחידה שיצאה נגד המהלך. גם הידוענית נטלי דדון כתבה: “עמדתי מול ארון הקודש בבודפשט, מלאת אמוציות ממה שעברנו פה כעם, ורגע לאחר מכן רואה את הידיעה הזאת: ‘מסעדנים בתל אביב מודיעים על פתיחת המסעדות בערב תשעה באב’. כבר הרבה זמן שאני מתפללת שתחושותיי יתגלו כפרי דמיוני, שאגלה שאין כאן באמת מלחמה נגד היהדות.

“האם שכחנו מדוע זקוקים היינו לבית הזה שאנו מחריבים כרגע? אל תלכלכו כל חלקה טובה. בבקשה מכם, די!”

מבדיקת חרדים 10 עולה, כי רוב המסעדות הללו היו פתוחות ביום הצום גם בשנים עברו.

כך למשל, בכתבה באתר ‘טיים אאוט’ משנת 2021 – ימי ‘ממשלת השינוי’ – תחת הכותרת “בתשעה באב: אלה המסעדות הבולטות שעובדות כרגיל הערב”, נכתב: “גם השנה חלק גדול מהמסעדות בתל אביב יישארו פתוחות בערב תשעה באב”

ומי ברשימה?  רוב המסעדות שכעת כביכול פותחות “כאות מחאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות