“איכס, גועל נפש!”: ידוענים תוקפים את המסעדות שיפתחו בתשעה באב

פוליטיקאים, אושיית רשת וידוענים תוקפים את החלטת מסעדנים תל אביביים לפתוח הערב • "על מה אתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו? מה ההיסטוריה שלהם? מה המורשת? את מי בדיוק אתם דופקים?" • ח"כ כהנא למסעדנים: "אל תשחקו לידיים של הגורמים הקיצוניים"
אבי כץ
ח' אב התשפ"ג / 26.07.2023 13:07

מסעדנים תל אביביים הודיעו כי יפתחו הערב (רביעי), ערב צום תשעה באב , את העסקים כרגיל, חלק מהם “כאות מחאה” על החוק לביטול עילת הסבירות שעבר בכנסת – ועוררו, כצפוי, סערה.

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי הגיב על כוונת בעלי מסעדות שהחליטו שלא לכבד את הצום בערב תשעה באב, ולפעול כרגיל: “אני מבקש מבעלי המסעדות המתכננים לפתוח בתשעה באב שלא לעשות זאת.

“תשעה באב מציין את הקרע הפנימי הנוראי שהוביל לגלות שרק לפני 75 שנה התאוששנו ממנה. אני מבקש מכם להתעלות מעל הרצון לנקום בממשלה על הדרך המפלגת בה היא מובילה אותנו. אל תשחקו לידיים של הגורמים הקיצוניים שמנסים לדרדר אותנו לחורבן נוסף”.

מנהלת לשכת הפרסום הממשלתית מוריה שלום הגיבה בפייסבוק: “כל הכבוד!!! דפקתם את הדתיים , הראתם להם מה זה. ‘אנחנו נאכיל את העם שלנו גם בט׳ באב!!!’ קרא השף כי זו המחאה האמיתית! יאללללללה שלכם!

“על מה אתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו??? מה ההיסטוריה שלהם? מה המורשת? את מי בדיוק אתם דופקים?????”.

גם ידועניות ואושיות רשת יצאו נגד הפרובוקציה.  אחת מהן, אדל בספלוב, שנחשפה אמש לידיעה החדשותית, תקפה  במילים קשות בסטורי בחשבונה באינסטגרם את ההחלטה, והאשימה את המסעדנים בהעמקת הסכסוך הקשה ממילא בימים אלו בחברה הישראלית.

“איכס, גועל נפש!!!”, זעקה מתוך הטקסט על רקע תמונה מהדיווח. “גם ככה המצב במדינה שלנו לא טוב, למה להצית ולהדליק עוד ולעשות עוד רע?”

בספלוב לא הייתה היחידה שיצאה נגד המהלך. גם הידוענית נטלי דדון כתבה: “עמדתי מול ארון הקודש בבודפשט, מלאת אמוציות ממה שעברנו פה כעם, ורגע לאחר מכן רואה את הידיעה הזאת: ‘מסעדנים בתל אביב מודיעים על פתיחת המסעדות בערב תשעה באב’. כבר הרבה זמן שאני מתפללת שתחושותיי יתגלו כפרי דמיוני, שאגלה שאין כאן באמת מלחמה נגד היהדות.

“האם שכחנו מדוע זקוקים היינו לבית הזה שאנו מחריבים כרגע? אל תלכלכו כל חלקה טובה. בבקשה מכם, די!”

על פי חוק איסור פתיחת בתי עינוגים בתשעה באב, נקבע כי מסעדות, ברים וכל מקום המוגדר כבית אוכל ייסגרו בערב ט’ באב, כך שבעלי עסקים שלא יישמעו להוראה צפויים לקבל דו”ח. “על אף האמור בכל דין, תהא רשות מקומית מוסמכת להתקין חוק עזר שיאסור קיום עינוגים ציבוריים ביום האבל או פתיחת בתי אוכל בליל יום האבל, מתחילת האבל ועד לזריחת השמש למחרתו”, נאמר בחוק.

החוק אף מעניק לרשויות המקומיות סמכות למנות פקחים שיופקדו על אכיפת החוק ויקנסו את העוברים עליו ב-2,600 שקלים חדשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות