דרישה ממפקד גל”צ: להשעות את “הכתב הצועק” שהפגין בכנסת

ארגון 'בצלמו' דורש ממפקד גל"צ דני זקן להשעות את כתב התחנה סמי פרץ לאחר שצעק "בושה" לעבר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במשכן הכנסת • "לכתבים מהשמאל מותר הכל. אסור שתהיה איפה ואיפה. להשעותו באופן מידי עד להתנצלות ברורה ופומבית""
אבי כץ
ח' אב התשפ"ג / 26.07.2023 15:43

דרישה ממפקד גלי צה”ל דני זקן להשעות את כתב התחנה סמי פרץ, לאחר שצעק לעבר שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ “בושה” במשכן הכנסת.

האירוע התרחש כאשר פרץ הגיע לכנסת במטרה לסקר את ההצבעה על אישור החוק לצמצום עילת הסבירות עבור תחנת הרדיו גל”צ.

לאחר סיום ההצבעה,  נתקל העיתונאי בסמוטריץ׳ וצעק לעברו “בושה”. הוא סולק מהכנסת.

בעקבות כך, מנכ”ל ‘בצלמו’, שי גליק פנה במכתב למפקד גלי צה”ל בדרישה להשעות את הכתב. “לא ייתכן שכתב בגלי צה”ל ישתמש בכובעו ככתב לפגוע בשרים במשכן הכנסת ולחרוג מסמכותו”, נאמר במכתב. “פרץ הגיע למקום ככתב בגלי צה”ל ולא ככתב באתר ‘דה מרקר’. אני קורא לכם להשעותו באופן מידי עד להתנצלות ברורה ופומבית”.

מנכ”ל בצלמו: “אין כל ספק שאף כתב ימני בגלי צה”ל לא היה מעז לצעוק לעבר אף ח”כ ערבי קיצוני, כולל איימן עודה או אחמד טיבי, אבל לעומת זאת לכתבים מהשמאל מותר הכל. אסור שתהיה איפה ואיפה, אנחנו דורשים ממפקד גלי צה”ל להשעות באופן מידי את הכתב הצועק”.

פרץ עצמו סיפר על התקרית בחשבון הטוויטר שלו: “עליתי לכנסת להגיש תוכנית בגל”צ. כשסמוטריץ׳ יצא לעיתונאים לחגוג את העברת החוק לא יכולתי לשאת את זה. קראתי לו לעברו ‘בושה’ בשם האנשים שנמצאים כאן בחום הלוהט. סילקו אותי מהכנסת בגלל זה”.

מגלי צה”ל נמסר לאחר המקרה: “גלי צה”ל מקפידה לכבד את כללי ההתנהגות המקובלים במשכן הכנסת ועל התנהלות עיתונאית ראויה ומכבדת, לראיה יום שידורים שלם המתנהל ללא רבב מהמקום. מ”מ מפקד גלי צה”ל שוחח עם המגיש לאחר המקרה והובהר כי אין מקום להתנהגות שכזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות