פרובוקציה? עשרות מסעדות בת”א יפתחו בתשעה באב כ”אות מחאה”

בעלי עשרות מסעדות בתל אביב מתכוונים לפתוח מחר, ליל תשעה באב, למרות התקנות שאוסרות זאת • בעלי המסעדות מוצגים כמי ש"מצטרפים למחאה", אלא שבדיקת חרדים 10 חושפת: רוב המסעדות הללו היו פתוחות ביום הצום והאבל גם בעבר • אז רק התירוץ התחלף?
חרדים 10
ח' אב התשפ"ג / 26.07.2023 00:45

נגד הממשלה או נגד הדת? עשרות מסעדות בתל אביב מתכוונות לפתוח מחר בערב, ערב תשעה באב, למרות התקנות שאוסרות על פתיחת בתי עסק שמגישים מזון בתשעה באב.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

זו לא השנה הראשונה שבה נפתחות מסעדות אלה חרף האיסור. אלא שהשנה התחלף התירוץ וב’כלכליסט’ מוצג הצעד של מסעדנים, המהווה יריקה בפרצופם של שומרי המסורת – כ”הצטרפות למחאה”.

לפי כלכליסט, שפרסם כתבה תחת הכותרת “המסעדנים מצטרפים למחאה”, המסעדות שיהיו פתוחות הן מסעדות של קבוצת R2m של רותי ברודו (הוטל מונטיפיורי, קופי בר, דליקטסן, בייקרי, הרצל 16, R48) , מסעדות שילה, קפה אירופה וג’נגו, המסעדות של האחים דוקטור – האחים, אייבי ודוק, המסעדות של שף מושיקו גמליאלי – רדלר ובר 51, שיינע של שף אסף גבאי, מסעדת פאסטל במוזיאון תל אביב, המסעדות של חיים כהן – יפו תל אביב, דיקסי ופילדלפיה, קלארו של רן שמואלי, מסעדות גרקו, פופינה, קזינו סן רמו, איטלקייה בפשפשים, או.סי.די ותרצה של רז רהב, טאיזו וa של יובל בן נריה, 85/15 ורעמסס של השף אלי שטיין, ועוד.

השף יובל בן נריה שהודיע על פתיחת המסעדות שלו מחר, אמר ל’כלכליסט’: “לאור אירועי הימים האחרונים, אני מרגיש שזו חובתי המוסרית להישאר נאמן לקהל שלי, שמזה 30 שבועות נלחם בחירוף נפש בצומת קפלן על אופיה של המדינה ועל זכותינו לחיות במדינה דמוקרטית וליברלית”.

שף חיים כהן אמר, מנגד: “אנחנו פותחים מחר בערב לא בשביל להוציא לאף אחד את העיניים או להרגיז מישהו. אני לא חושב שיש פה מחאה. המסעדות סופגות בחצי השנה האחרונה ירידה בעבודה והפסדים של 35% בממוצע ויש כאלה שיותר.לדעתי האישית אולי יש כאלה שעושים את זה מתוך מחאה אבל זה מה שאני חושב – אנשים זקוקים לכל דקה שאפשר לפתוח. זו דעתי האישית לפחות”.

גולשים שנחשפו ברשתות החברתיות  לתכנון לפתוח מסעדות הביעו כעס ותהו מה הקשר בין תשעה באב לבין המחאה על הרפורמה. “קצת כבוד, היום הזה הוא של כל עם ישראל, וגם אם אתם לא מעם ישראל ולא אנשים מאמינים – תכבדו. לא יזיק לכם” כתבה אחת הגולשות.

גולשת נוספת כתבה: “בואו נחפש סיבות לחלל ימים קדושים לעם היהודי ונכסה על זה עם תירוצים מצוצים. בושה”. אחר כתב: “זה כבר לא שמאל ימין זה אנטישמי, להחרים כל מסעדה שפותחת”.

אחת הגולשות הגיבה: “תסלחו לי, המלחמה פה נגד מגזר מסורתי או דתי פשוט חסרת היגיון. אין הייתן מרגישות אם אנשים היו מתחילים לרשום פוסטים כאלו על יום השואה? וחוגגים ביום כזה? קצת כבוד, טיפה. המלחמה היא מול הפוליטיקאים, לא כל אדם מאמין הוא אויב”.

אלא שבדיקה ברשת מגלה כי רוב המסעדות הללו היו פתוחות ביום הצום גם בשנים עברו.

כך למשל, בכתבה באתר ‘טיים אאוט’ משנת 2021 – ימי ‘ממשלת השינוי’ – תחת הכותרת “בתשעה באב: אלה המסעדות הבולטות שעובדות כרגיל הערב”, נכתב: “גם השנה חלק גדול מהמסעדות בתל אביב יישארו פתוחות בערב תשעה באב”

ומי ברשימה?  רוב המסעדות שכעת כביכול פותחות “כאות מחאה”:

“האיטלקיות מגזינו וקפה איטליה, טייגר לילי התאילנדית, טאיזו של יובל בן נריה, מלגו ומלבר והבר ג’ונז של השף מוטי טיטמן, מסעדת שילה ובר היין החדש ג’נגו.

“וגם: הרצל 16 של קבוצת r2m, פאסטל, הבסטה, יפו תל אביב של חיים כהן, בית תאילנדי וקאב קם, נאם, הברים בושוויק ולה אוטרה, מסעדת קלארו, סרפינה האיטלקייה ומאריס הטורקיה מצפון העיר, גרקו היווניה ומתחם גרינברג, משייה ואונזה מקבוצת בארכה האוס, בר 51, פר דרייר והוטל מונטיפיורי מקבוצת R2M (הקופיבר סגור).”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות