השמאל בפאניקה? סקר חדשות 13: 28% שוקלים לעזוב את הארץ

ביום שאחרי צמצום עילת הסבירות: בקרב מצביעי הליכוד רק 3% השיבו כי הם שוקלים לעזוב את הארץ • 56% חוששים ממלחמת אזרחים • וכמה ממצביעי המחנה הממלכתי השיבו כי יש לחזור להידברות?
חרדים 10
ח' אב התשפ"ג / 25.07.2023 21:39

מסקר של פרופסור קמיל פוקס שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13 עולה כי כמעט שליש מאזרחי ישראל שוקלים לעזוב את הארץ.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

28% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 64% שהשיבו בשלילה ו-8% שהשיבו כי אינם יודעים.

בקרב מצביעי הליכוד רק 3% השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 96% שהשיבו בשלילה.

54% מהנשאלים חוששים שמצבה הביטחוני של ישראל יפגע בעקבות החקיקה, לעומת 37% שלא חוששים ו-9% שהשיבו כי אינם יודעים.

בקרב מצביעי הליכוד, 12% חוששים מפגיעה במצב הביטחוני, לעומת 77% שהשיבו בשלילה ו-11% שהשיבו כי אינם יודעים.

מהסקר גם עולה כי רוב אזרחי ישראל חוששים ממלחמת אזרחים, כאשר 56% השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 35% שהשיבו בשלילה ו-9% שהשיבו כי אינם יודעים.

מצביעי הליכוד חוששים פחות, ורק 37% מהם השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 56% שהשיבו בשלילה ו-7% שהשיבו כי אינם יודעים.

על השאלה האם אתה מאמין לנתניהו שהוא רוצה פשרה על המשך החקיקה – רק 33% מהנשאלים השיבו בחיוב. 54% מהנשאלים לא מאמינים לראש הממשלה, ו-13% השיבו כי אינם יודעים.

בקרב מצביעי הליכוד, 84% מהנשאלים מאמינים לנתניהו, ואילו 5% ממצביעיו לא מאמינים.

הנסקרים נשאלו גם: האם לדעתכם על יאיר לפיד ובני גנץ לחזור לשיחות ההידברות מול ראש הממשלה והקואליציה, אחרי שאושר החוק לצימצום עילת הסבירות, וגם לשאלה זו רוב הציבור השיב בחיוב. 55% מהנשאלים חושבים שיש לחזור לשיחות ההידברות, לעומת 26% שהשיבו בשלילה ו-19% שהשיבו כי אינם יודעים.

פער משמעותי נרשם בין המשיבים שנמנים על מצביעי לפיד לבין המשיבים שנמנים על מצביעי גנץ. בקרב מצביעי יש עתיד, רק 49% חושבים שיש לחזור להידברות, לעומת 36% שהשיבו בשלילה. מנגד, 72% ממצביעי המחנה הממלכתי השיבו כי יש לחזור להידברות, לעומת 20% בלבד שהשיבו בשלילה.

הסקר נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס וכלל 711 נשאלים, מהם 611 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות