התחזו לראש ארגון פשע וסחטו מאות אלפים מחרדים

כתב אישום הוגש נגד ארבעה תושבי הצפון, בהם אח ואחות תושבי עכו: הונו עשרות משתמשים בפלטפורמת היכרויות שניהלו • כעת מתברר:  חברי הרשת סחטו את הגברים, בהם חרדים ודתיים נשואים, תוך התחזות לראש ארגון הפשע עמוס לביא • "בהמשך הבנתי עד כמה הייתי טיפש"
חרדים 10
ז' אב התשפ"ג / 25.07.2023 17:22

י’, תושב הצפון בן 25, לא ישכח את היום בו קיבל הודעה מגבר, שהתחזה לראש ארגון הפשע עמוס לביא, בה נאמר לו כי עליו לשלם עשרות אלפי שקלים.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

“רעדתי מפחד”, שחזר י’ בעדותו במשטרה, “לא צריך לחפש בגוגל מי זה עמוס לביא, כולם יודעים מי זה. העברתי את הכסף בלי לחשוב יותר מדי”.

אך שבחקירת המשטרה התברר כי לא היה זה ראש ארגון הפשע שעמד מאחורי הסחיטה הנפשעת.

לפי דיווח של שמעון איפרגן באתר ‘מאקו’, מדובר ברשת בה היו חברים ארבעה תושבי הצפון, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, בהם אח ואחות תושבי עכו, שעל פי החשד הונו עשרות משתמשים בפלטפורמת היכרויות שניהלו.

על פי החשד, חברי הרשת יצרו בטלגרם קבוצות לשיחות היכרויות, וביקשו מהגברים שהשתמשו בפלטפורמה את פרטי האשראי שלהם והעברה כספית לצורך “זיהוי ואימות”.

לפי הדיווח, לאחר שקיבלו את הנתונים, יצרו החשודים קשר עם הקורבנות וסחטו מהם סכומי כסף נוספים – תוך התחזות לראש ארגון הפשע לביא ולעבריין יוסי קריחלי.

“הייתי בטוח שאני מתכתב עם אישה ולא עם גבר”, שחזר ש’ שנפל לעוקץ, “בהמשך הבנתי עד כמה הייתי טיפש והעברתי להם עשרות אלפי שקלים”.

חלק מהנסחטים היו גברים נשואים, חרדים או דתיים.

נסחט נוסף סיפר בעדותו במשטרה: “שילמתי להם את הכסף כי פחדתי שאשתי תדע שנכנסת לאפליקציית היכרויות”.

בעקבות תלונות שהגישו נגדם עשרות הגברים שנסחטו, נעצרו הארבעה והוגש נגדם כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון.

בבקשה לעצור את הארבעה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, נאמר: .”במרבית המקרים פעלו הנאשמים תוך ניצול מצבם האישי של הקורבנות וחששם מכך שנוכחותם באפליקציית היכרות בטלגרם או הפצת פרטיהם האישיים ותמונותיהם יתפרסמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות