היועמ”שית מבקשת מבג”ץ: לפסול את ‘חוק הנבצרות’ החדש

גלי בהרב מיארה הגישה לבג"ץ את עמדתה בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון על חוק הנבצרות - לפיה יש לבטל את החוק: "נעשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של נתניהו" • טלי גוטליב: מי צריך יריבים כשהיועמ"שית מסכימה לעתירה נגד הממשלה
אריה ריבקינד
ז' אב התשפ"ג / 25.07.2023 15:01

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, העבירה היום (שלישי) לבג”ץ את עמדתה בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין חוק הנבצרות.

היועצת המשפטית לממשלה מאמצת בכך את עתירת התנועה לאיכות השלטון וקובעת כי יש לבטל את החוק.

לעמדתה,  “נעשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט”.

היא הוסיפה: “יש מקום למתן צו על תנאי שיורה לכנסת ולראש הממשלה לבוא ולהציג מדוע לא לבטל את תיקון מספר 12 לחוק יסוד: הממשלה, בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת. לבסוף, יש להורות על הפיכת הצו על תנאי לצו מוחלט”.

התגובה הוגשה על ידי מנהלת מחלקת הבג”צים עו”ד ענר הלמן, עו”ד רן רוזנברג ועו”ד אודי איתן ממחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להודעת בהרב מיארה: “אין להתערב במפעל חקיקת היסוד של הכנסת, באופן שיהווה התערבות תקדימית וחריגה של בית המשפט בתפקידה החוקתי של הכנסת כרשות מכוננת”.

ח”כ טלי גוטליב הגיבה  להחלטת היועמ”שית גלי בהרב-מיארה, “אמרתי לכם, אמרתי לכם! מיארה הביתה. כל חוק הוא חסר חשיבות כל זמן שהיא נשארת יועמ”שית ושמה מקלות בגלגלי המשילות. מי צריך יריבים כשהיועמ”שית מסכימה לעתירה נגד הממשלה”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: “‏אין מהלך יותר אנטי דמוקרטי מלנסות לבטל חוק יסוד שעבר ברוב קולות על ידי חברי בית המחוקקים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. כך נראית חתירה כנגד הדמוקרטיה. פשוט”.

לאחר שעבר חוק הנבצרות הכריז נתניהו כי הוא “נכנס לאירוע”, וכי חרף הסדר ניגוד העניינים יעסוק בענייני הרפורמה.

היועצת המשפטית לממשלה קבעה כי נאסר על ראש הממשלה לעסוק בענייני הרפורמה אלא רק בהיבטים של הרגעת הרוחות ואיחוד העם.

העותרים טענו כי בכך הפר את ההסכם ויש להעבירו מתפקידו ולהוציאו לנבצרות.

יו”ר התנועה לאיכות השלטון, עו”ד אליעד שרגא, הגיב: “היועצת המשפטית לממשלה הזכירה פעם נוספת לכולם היום, ששלטון החוק שולט גם בשלטון ושבמדינה דמוקרטית, יש בלמים ואיזונים בין הרשויות ולכן החקיקה האנטי דמוקרטית, תיפסל בשערי בג”ץ, במבצר זכויות האדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות