רשמי ב’יתד’: שמואל גרינברג מועמד ‘דגל’ לראשות עיריית בית שמש

שמואל גרינברג, מי שמכהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כמנהל אגף חינוך חרדי של עיריית ירושלים, וכיהן 12 שנים כסגן ראש עיריית בית שמש - הוצב "על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל" כמועמד של 'דגל' לראשות עיריית בית שמש
אריה ריבקינד
ז' אב התשפ"ג / 25.07.2023 01:50

שמואל גרינברג, מי שמכהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כמנהל אגף חינוך חרדי של עיריית ירושלים – הוא מועמדה של תנועת ‘דגל התורה’ לראשות עיריית בית שמש.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

גרינברג יתמודד מול ראשת העיר המכהנת עליזה בלוך.

ההכרזה על המינוי מתפרסמת הבוקר (שלישי) בכותרת בולטת בראש עמודו הראשון של ביטאון מפלגת ‘דגל התורה’.

לפי הידיעה, “על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א, הכריעו רבני ‘דגל התורה’ בהסכמת רבני בית שמש” על המועמדות. “ההחלטה התקבלה בראיה רחבה להשפעתה המכרעת והאסטרטגית של הקדנציה הקרובה לצביונה הרוחני ועתידה ההתפתחותי של העיר המתעתדת להפוך לאחת מהגדולות והמשפיעות בישראל.

“מרנן ורבנן גדולי ישראל  שליט”א הביעו תקוותם כי מועמדות הרב גרינברג תלכד את כלל הציבור החרדי למען ניצחונה של היהדות החרדית בעיר”.

לפי ‘יתד’, “בעלי זכות הבחירה מקרב בני הציבור החרדי בעיר מגיעים קרוב ל-70 אחוזים, ועמדת הרבנים היא כי אין סיבה ומקום לחשבונות אישיים מול נתונים ודאיים של ניצחון הציבור ואסור להימנע הפעם מליכוד השורות על מנת לשחזר את הניצחון ולהחזיר את הציבור החרדי כפי שהיה בעשור הקודם לקדנציה האחרונה”.

לגרינברג יש רקורד מרשים של תמיכה בעיר, לא רק בשורות החרדים, וסקרים שנערכו בסיבובים קודמים ניבאו לו הצלחה גדולה.

גרינברג, שכאמור מנהל כיום את אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, כיהן בין השנים 2008-2020 כסגן ראש עיריית בית שמש וכמשנה לראש העיר מטעם דגל התורה.

גרינברג, יליד רכסים, למד בישיבת כנסת חזקיהו, ולאחר נישואיו עבר להתגורר בבית שמש. הוא בוגר מכון מנדל בעל תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו.

בבחירות המקומיות שנערכו בשנת 2008, התמודד גרינברג לראשונה ברשימת יהדות התורה מטעם דגל התורה למועצת העיר בית שמש, הרשימה זכתה בארבעה מנדטים וגרינברג נבחר למועצת העיר, לאחר הבחירות מונה גרינברג לסגנו של ראש העיר משה אבוטבול.

בבחירות המקומיות שנערכו בשנת 2013 התמודד למועצת העיר מטעם דגל התורה, ומונה שוב לסגנו של משה אבוטבול.

בבחירות המקומיות שנערכו בשנת 2018 נבחר גרינברג למועצת העיר מטעם מפלגת דגל התורה במסגרת סיעת יהדות התורה.

ב20 בינואר 2019 נכנסה דגל התורה לקואליציה המקומית בראשות עליזה בלוך, מה שהוביל לפרישתו של משה מונטג מראשות דגל התורה המקומית. בעקבות כך מונה גרינברג ליו”ר דגל התורה ולמשנה לראש עיריית בית שמש, מחזיק תיק שפ”ע, תחבורה, פיקוח עירוני ורשות החניה העירונית.

ב-7 בינואר 2020 מונה גרינברג לראש אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים ובעקבות כך פרש מעיריית בית שמש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות