ירי בוצע ליד מפגיני ימין שחסמו את הכניסה לקיבוץ חצרים • צפו

אירוע חריג בכניסה לקיבוץ חצרים: קבוצת מפגינים תומכי רפורמה מבאר שבע הגיעה להפגין, במחאה על חסימות הצירים • עימות התפתח בינם לבין הקב"ט, ששלף לעברם את נשקו - ואף ירה לאוויר • 7 עוכבו לחקירה •  נשקו של הקב"ט נתפס והוא עוכב לחקירה • גנץ: "אל תחצו קווים אדומים"
חרדים 10
ז' אב התשפ"ג / 25.07.2023 00:56

אירוע חריג בכניסה לקיבוץ חצרים: קבוצת מפגינים מהעיר באר שבע שהגיעה הערב (שני)  להפגין בכניסה לקיבוץ במחאה על חסימות הכבישים של מתנגדי הרפורמה בחודשים האחרונים לא האמינו שזה קורה להם.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

לפי דיווח של אריאל עידן  בערוץ 14, קצין הביטחון של הקיבוץ הגיע למוקד ההפגנה, שלף וכיוון את נשקו לעברם ולבסוף גם ביצע ירי באוויר. לפי הדיווח,  הקב”ט התוקף הוא פעיל ‘אחים לנשק’.

העימות בין הצדדים התפתח אחרי חסימה ממושכת של הכניסה למקום.

לפי חדשות 12, כשאחד מתושבי הקיבוץ ניסה לעקוף את המוחים עם רכבו, הם חסמו בגופם את הרכב וקצין הביטחון שלף את נשקו. מאוחר יותר העימות החריף והקצין ירה באוויר.

כוחות משטרת מרחב הנגב הוקפצו למקום, פעלו להחזרת הסדר ועיכבו לחקירה שבעה חשודים.

בערוץ 14 דווח, כי נשקו של קצין הבטחון נתפס והוא עוכב לחקירה.

מדוברות המשטרה נמסר: “במסגרת מחאה שהתקיימה לפני זמן קצר בכניסה לקיבוץ חצרים, במהלכה מוחים חסמו את הכניסה, התפתחה קטטה בין המוחים לתושבי הקיבוץ במהלכה קצין הביטחון של הקיבוץ השתמש בנשקו וירה באוויר. כוחות משטרת מרחב הנגב הוקפצו למקום, פעלו להשלטת הסדר ועיכבו 7 חשודים לחקירה”.

יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ, שנמנה יחד עם ראשי האופוזיציה על מחוללי הכאוס, התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וקרא למוחים לשמור על הסדר במהלך המחאות.

“ערב תשעה באב, ירי באוויר ודריסת מפגינים”, צייץ. “אני קורא לכל הצדדים, לכל אזרחי ישראל – כולנו אחים, אסור להגיע לאלימות. המשיכו להביע את דעתכם, למחות, להפגין – אך אל תחצו קווים אדומים. אחים אנחנו!”.

זמן קצר לאחר שצייץ את הדברים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ריטווט את הציוץ גם לעוקביו.

בהמשך, גם יו”ר ועדת החוקה ח”כ שמחה רוטמן שיתף את הדברים – וכתב: “מצטרף לקריאה החשובה. אנשים אחים אנחנו. אסור לנקוט באלימות, בשום פנים ואופן”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף למגנים: “עם ישראל היקר. אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים, של מחלוקות ושנאת חינם. אני בעד להפגין ולמחות – בצורה חוקית ודמוקרטית. אני קורא לכולם, תנשמו עמוק, גלו סובלנות, ואל תגיעו לאלימות בשום צורה. לפני ואחרי הכל – אחים אנחנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות