עימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב: ‘בואש’ הופעל בכביש בגין

כביש בגין בירושלים, שהיה חסום במשך כשעתיים, נפתח לתנועה אחרי שלראשונה מאז תחילת ההפגנות של השמאל המשטרה עשתה שימוש ב'בואש' • הפגנות בת"א • בכיר במשטרה על הבואש: "הנחיית המפכ"ל הייתה ברורה. צירים פנויים" • עידכונים שוטפים
חיים טוויל
ו' אב התשפ"ג / 24.07.2023 18:58

לאחר אישור חוק צמצום עילת הסבירות: מפגיני שמאל זועמים החלו לחסום עורקים מרכזיים בירושלים ותל אביב – בין היתר כביש בגין בירושלים וצומת קפלן בת”א.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

מתחילת ההפגנות נעצרו בידי המשטרה 20 מוחים.

כביש בגין  נחסם על ידי מאות מפגינים בתגובה לאישור החוק. לאחר שהחלה ההפגנה הנחה מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי את השוטרים לפנות את כביש בגין.

המפגינים צעדו עם אבוקות אש על הכביש וכוחות משטרה פינו אותם לאחר עימותים. במהלך ניסיונות הפינוי נזרקו בקבוקי מים לעבר שוטרים.

רק שעתיים וחצי לאחר שנחסם לתנועה, ולאחר שלראשונה  המשטרה הפעילה ‘בואש’, כביש בגין בירושלים נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

בכיר במשטרה אמר על הפעלת הבואש: “הנחיית המפכ”ל הייתה ברורה. צירים פנויים. לא נאפשר חסימה. בואש הוא אמצעי נוסף שמופעל בהתאם למדרגים”.

בתל אביב, צומת קפלן וכבישים נוספים חסומים לתנועה בידי מפגינים. הירידה לנתיבי איילון נבלמה.

ראש השב”כ לשעבר נדב ארגמן, המשתתף בצעדת המחאה מגן סאקר, לכאן חדשות: “ראש הממשלה איבד את העם, הוא שבוי בידי הקואליציה”.  

מוקדם יותר היום במתחם המחאה בסמוך לכנסת מפגיני שמאל ניסו לפרוץ את החסימה המשטרתית לכיוון הכנסת אולם נהדפו לאחור בכוח על ידי השוטרים שלא מאפשרים את פריצת המחסומים במקום.

במהלך ההפגנות שנערכו לפני אישור החוק לצמצום עילת הסבירות, המשטרה עצרה 19 מפרי סדר באזור הכנסת, מרביתם על הפרת הסדר, חסימות צירים, ניסיונות לפרוץ מחסומי משטרה ואי הישמעות להוראות השוטרים. אחד העצורים נשך שוטר.

שלושה שוטרים פונו משעות הבוקר ועד כה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעקבות חבלות שנגרמו להם במהלך הפרות הסדר.

עדכונים:

1:16 שוטרי משטרת ישראל השלימו פינוי מפרי הסדר מכביש איילון ונערכים לפתיחת הכביש.

00:44 – משטרת ישראל רואה בחומרה את תקיפתם ופציעתם של 12 שוטרים במהלך הפרות הסדר שהתרחשו היום. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת ננהג באפס סובלנות לאלימות כלפי שוטרים ופגיעה בסמלי שלטון , פגיעה ונזק לתשתיות , הסתה לאלימות ברשת והפרות סדר.

00:30 – דובר המשטרה, אלי לוי: “ראינו פה שורת אירועים פליליים חמורים ופגיעה בתשתיות. אני על גג בניין בקריית הממשלה ורואה מפה איך זורקים כיסא פלסטיק מהכביש למטה”.

00:12 –  כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות פיזור של מפרי הסדר בכביש 20. עד כה נעצרו 15 חשודים בתקיפת שוטרים והפרות הסדר. במהלך הפעילות 4 שוטרים נפצעו וקיבלו טיפול רפואי.

00:10 –  המשטרה: 40 מפגינים נעצרו מתחילת היום, 15 מתוכם בת”א

00:01 –  החשוד באירוע פגיעה במפגינים הערב על כביש 531 נחקר ובסיום נכלא. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבימש פ”ת.

23:30  – המשטרה החלה לפנות את המפגינים באיילון. שתי מכת”זיות ופרשים מנסים לפזר את המפגינים החוסמים את איילון

23:22 – שני עצורים ברעננה, לאחר שלא הסכימו לפנות צומת.

23:12 – מפגינים הדליקו מדורה בכביש איילון, והרסו את תשתיות הכביש – שילוט וגידור.

22:59 –  בצומת עזריאלי הוצתו לוחות עץ ופחי אשפה. כוחות המשטרה נערכים לכיבוי ופיזור

22:50 –  במסגרת מחאה של מפגיני ימין בכניסה לקיבוץ חצרים, במהלכה מוחים חסמו את הכניסה, התפתחה קטטה בין המוחים לתושבי הקיבוץ. קצין הביטחון של הקיבוץ השתמש בנשקו וירה באוויר. כוחות משטרת מרחב הנגב הוקפצו למקום , פעלו להשלטת הסדר ועיכבו 7 חשודים לחקירה.

22:12  – מוחים הפילו גדרות בירידה ממחלף השלום לכביש 20. כתוצאה מכך נפצע ברגלו בלש המשטרה וקיבל טיפול רפואי במקום

21:55 –  בירושלים המוחים קיבלו הוראת פיזור, אבל נשארו לשבת וקוראים לשוטרים לסרב פקודה. המשטרה התחילה לפנות אותם באמצעות מכת”זית

21:50 – המפכ”ל לשוטרים: “השוטרים עייפים, חייבים לסיים את היום המורכב והמאתגר הזה ללא תקלות. המפקדים בחזית מובילים את הפעילות בשיקול דעת ומקצועיות”

21:45 – המשטרה: המפגינים מיידים בקבוקים מלאים בחול ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים. שוטר נפגע בראש.

21:30 – מפגין בקפלן נעצר בחשד שהצית לוחות עץ באמצעות אבוקות, תקף שוטרים והחזיק בחומר נפץ. מהמשטרה נמסר כי בעת מעצרו תקפו מוחים נוספים את השוטרים

21:37 – בשעה אחרונה התקיימה מחאה סמוך לצומת כרכור במהלכה חסמו המפגינים את הכניסה והיציאה לכיוון כרכור וכן לסירוגין את כביש 65. המוחים הדליקו אבוקות תאורה דבר שהיווה סכנה מוחשית למשתמשי הדרך ולמפגינים עצמם. כוחות משטרה רבים שפעלו במקום עצרו 5 חשודים, ביניהם קטין בגין הפרת הסדר הציבורי והדלקת אבוקות והשיבו את הסדר על כנו. כעת כביש 65 פתוח.

21:29 – בצומת קפלן רחוב דרך בגין הוצתו לוחות עץ. לפני זמן קצר נעצר אחד המוחים בקפלן אשר על פי החשד הצית לוחות עץ באמצעות אבוקות, תקף שוטרים והחזיק חומר נפיץ. בעת מעצרו תקפו מוחים נוספים את השוטרים.

21:07 – המשטרה עצרה תושב אחד היישובים בשרון בחשד לפגיעה במפגינים לפני זמן קצר בצומת מלל על כביש 531. שוטרי מרחב שרון פתחו בסריקות נרחבות עם קבלת דיווח על רכב שפגע במפגינים בצומת מלל. כתוצאה מהפגיעה נפגעו 3 מפגינים באורח קל.

בתום פעולות חקירה מהירות שבוצעו במחוז עצרו השוטרים לפני זמן קצר את בעל הרכב בשנות ה 20 לחייו. החקירה נמשכת.

20:52 – דריסה בכפר סבא: 3 מפגינים נפצעו קל, הנהג נעצר.

20:49 –  מוחים ניסו לרדת לאיילון דרום לאחר שהפילו גדרות. 2 חשודים נעצרו בגין תקיפת שוטרים. מוחה נוספת נעצרה ברחוב קק”ל בתל אביב בחשד להפרת הסדר

20:42 – מפגינים הבעירו צמיגים במרכז צומת השלום בתל אביב, וחוסמים את המעבר לכבאית

19:11 – איילון צפון נחסם לתנועה

19:05 –  אלפי מפגינים עזבו את אזור החסימות בקפלן בתל אביב, וצועדים על יגאל אלון לכיוון דרום

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות